VIDLIČKA, V. Marketingový mix konkrétní společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Mráček, Pavel

Při konzultacích autor prokazoval značnou znalost analyzovaného prostředí a byl také zřejmý jeho osobní zájem na tématu práce. Místy pak autor pocitově využívá více svých znalostí a intuice nežli jasného podložení konkrétním zdrojem. Výstupy práce pak vyúsťují v návrhové části ve velice zajímavém řešení. Zde autor velice vhodně včlenil v kapitole 3.1.2 modelový příklad, na kterém demonstruje jednotlivé kroky realizace části návrhu. Vhodně je také představen návrh marketingové kampaně pro uveden produktu na trh. Předložené návrhy lze označit za prakticky využitelné a pro analyzovanou společnost v případě správně realizace za přínosné. Otázky k obhajobě: 1) Jaký je Váš názor na využití influencerů pro propagaci produktů z analyzované oblasti? 2) Jaký USP (Unique Selling Proposition) byste doporučil využívat pro úspěšnou komunikaci nabízeného produktu?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Výstupy práce směřují k cíli vytyčenému v zadání práce.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Autor postupoval standardním způsobem a volil adekvátních, standardních metod. Aplikace např. SWOT není zcela správná a jedná se spíše o grafické vyjádření pomocí přístupu SWOT analýzy (členění na silné a slabé stránky a příležitosti a hrozby).
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Autor prokazuje schopnost spíš standardně interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry.
Praktická využitelnost výsledků B Výsledky práce jsou zejména pro předložené návrhy prakticky dobře využitelné.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce mohla být logičtěji členěna (v analytické části). Autor se vyjadřuje na odborné jazykové úrovni a vesměs využívá vhodné terminologie. Tabulky a grafiku bylo vhodné lépe sladit (vč. velikostí textových fontů).
Práce s informačními zdroji, včetně citací C V práci je využito adekvátních zdrojů informací, které jsou uvedeny i citovány. Zejména v analytické části místy nejsou zdroje zcela jasné. Může tomu být i díky velkým osobním zkušenostem autora s danou problematikou. Práce byla prověřena systémem Theses.cz. Ten určil podobnost se všemi nalezenými dokumenty 4,7%. Nejvyšší míra podobnosti u jednoho dokumentu je pak 2,1%.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Hegrová, Veronika

Předložená diplomová práce si vytkla za cíl tvorbu a implementaci nového doplňkového produktu "Hypo cash" společnosti Hypo na míru, s. r. o., a to na základě výsledků kvalitativního průzkumu a vlastní analýzy obsažené v této diplomové práci. Po formální stránce je práce členěna poměrně přehledným způsobem, základem je dobře zpracovaný teoretický základ marketingu a marketingového prostředí včetně podrobného popisu výzkumných metod, jež jsou následně aplikovány v praxi. Přehledně je představena společnost Hypo na míru, s. r. o., jejíž nově spouštěný produkt je předmětem výzkumu. Práce je prokládána grafy a tabulkami, které pomáhají vizualizovat získávané výsledky. Tyto grafické prvky obohacují celou práci a pomáhají lepšímu pochopení výsledků výzkumu. Co se týče stylistiky a úrovně mateřského jazyka, je práce napsaná pěknou češtinou, s bohatou terminologií a květnatou slovní zásobou. Slabší částí práce jsou občasné stylistické překlepy, nesrovnalosti a nesprávná interpunkce ve větách. Hlavní částí práce je výzkumná část, jejím základem byl vzorek 114 respondentů. Škála položených otázek je široká, otázkou je, zda byl zvolen dostatečně široce i vzorek respondentů, který čítá na nižší desítky. Profil ideálního klienta společnosti Hypo na míru, s. r. o. byl sestaven na základě poměrně málo odpovědí, chybí analýza z pohledu věku dotazovaných, jejich ekonomického profilu (příjmová stránka respondenta, případně jeho rodiny), lokality, které se můžou lišit dostatkem či akutním nedostatkem nemovitostí apod. Dá se tedy shrnout, že výzkum zjišťuje preference klientů, což je hlavním cílem výzkumu, poskytuje závěr a nabízí možnost sestavit ideálního klienta, ale výzkum zůstává více "na povrchu", větší hloubka by předkládané výsledky zkvalitnila a zpřesnila, pokud mají být data podkladem pro nemalou finanční investici na podporu spuštění nového produktu firmy. Část práce věnující se testovacímu subjektu čtenáři podrobně popisuje první případ, na kterém si společnost Hypo na míru, s. r. o. svůj produkt otestovala. Při rozkrývání případu si čtenář musí dát záležet na pochopení toho, kdy k jednotlivým krokům docházelo, protože se jedná o poměrně složitý proces, ve kterém může být snadné se přestat orientovat. Využití výzkumu nabízí 6 kritérií, která z výzkumu vzešla, a to hezkou, pochopitelnou formou. Vlastní návrh řešení už tak kreativní není, ačkoliv přináší některé nové poznatky, z velké části několikrát opakuje to, co již zaznělo v předchozích pasážích. To je škoda, někdy má čtenář pocit, že se práce jen zbytečně natahuje. Závěr práce je věnován strategii uvedení nového produktu na trh a patří k zajímavým částím práce. Navzdory omezenému prostoru je marketingová strategie popsaná široce a nese podstatné informace o jednotlivých krocích, jak bude marketing společnosti Hypo na míru s. r. o. postupovat. Proces působí promyšleně a kontrolovaně s očekávaným výsledkem. S ohledem na silnější i slabší části práce doporučuji práci k obhajobě a hodnotím jí výslednou známkou C.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Praktická využitelnost výsledků D
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 143221