ŠKROBOVÁ, M. Urbanistická studie území mezi mořem a městskou zástavbou Brestu, Francie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2011.

Posudky

Posudek vedoucího

Zemánková, Helena

Studijní pobyt v Brestu v rámci projektu ERASMUS využila diplomantka k seznámení s historií města, kontextem místa a jeho převládajícími funkcemi – komerční, přístavní i vojenskou. Studovala zahraniční příklady, které se zabývají stejnou problematikou – konverzemi přístavních zón ve prospěch obyvatel města. Diplomová práce byla autorkou zpracována samostatně. Návrh nové urbanisticko-architektonické struktury, na dlouho provizorně využívané zóně, vychází z ÚPl a regulačních podmínek. Výsledné řešení je zdařilé, doplňuje deficit parkovacích ploch i nabídku vybavenosti. Prezentace diplomové práce má výbornou úroveň. Otázky a náměty k obhajobě: Pronajímatelné administrativní budovy

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Přístup studenta ke zpracování Přístup studentky ke zpracování byl zodpovědný a svědomitý
Navrhovaná známka
B
Body
89

Posudek oponenta

Vágner, Silvestr

Diplomová práce prokazuje autorovu možnost uplatnit se výborně v odobrné rpaxi nejen v tuzemsku, v cizině s jinými, než domácími výchozími podmínkami.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Urbanistické řešení A bylo obtížné zvláště z hlediska vlastni ho výběru ploch pro řešení problému náhrady rušených parkovišť v přístavu a doplněni občanské vybavenosti. Současně bylo navrženo vhodné propojení výškové úrovně centra města s přístavem ‚ který je od tohoto oddělen historickými hradbami tak ‚ aby výhledy promenádní úrovně hradeb na přístav byly zachovány
Architektonické řešení A architektonický koncept návrhu nových víceúčelových objektů mezi historickými hradbami a obchodním přístavem vychází z konstrukčního řešení objektů ( nosná žel-bet prolamovaná stěna a vnitřní skelet se zaoblenými nárožími ) a vnitřními atrii otevřenými směrem do přístavu Tím je dosaženo oddělení automobilové dopravy do stávajícího prostoru pod hradbami od pěších provozů orientovaných směrem do přístavu
Provozní řešení B je přehledné a jednoduché ‚ založené na diferenciaci pohybu pěších od motorových vozidel Vlastní studie vnitřních disposic navrhovaných objektů dokládá možnost jejich variabilního využíváni jak pro provozy administrativní ‚ tak také komerční. Řešeni navrhovaných parkovišť uvnitř objektů je přehledné a současně přispívá k odhlučnění vnitřnich atrii
Technicko konstrukční řešení A Navržený žel-bet. skelet s vnější nosnou želbet stěnou umožňují snadné provedení stavby s použitím prefabrikovaného bednění
Formální úroveň A je na výborné úrovni
Navrhovaná známka
A
Body
93

Otázky

eVSKP id 38639