POKORNÝ, Z. Kvalita – podmínka konkurenceschopnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Student si vybral jako téma své bakalářské práce vztah kvality jako podmínky konku-renceschopnosti. Prostudoval doporučenou literaturu a další prameny podle vlastního výběru. Podrobně diskutoval jednotlivé aspekty kvality a dospěl k důležitému závěru – vztah lidí k vykonávané práci je významný faktor, možná ten nejvýznamnější. S tímto názorem nelze jinak, než souhlasit. Způsob zpracování ukazuje, že student má již dosti rozvinuté povědomí o kvalitě a také docela dobré vědomosti o dané problematice. Bude-li pokračovat v magisterském studiu v oboru řízení kvality, má určitě velmi dobré předpoklady. Využíval možnosti konsultací a býval na ně vždy připravený. Prokázal schopnost strukturovat složitý problém a vyhledávat potřebné zdroje pro jeho řešení; důležité je také to, že z dílčích poznatků dojde syntézou k logickým závěrům. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky: 1. Proč je podle Vás lidský faktor tak významný pro kvalitu a konkurenceschopnost? 2. Jaké jsou hlavní podmínky osobní kvality a výkonnosti pracovníků?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Pan Pokorný zpracoval bakalářskou práci na téma Kvalita – podmínka konkurenceschopnosti. Student v práci rozvedl pojmy kvalita a konkurenceschopnost z různých úhlů pohledu, neopomněl na přehled norem řady ISO 9000, které se problematikou kvality zabývají. Zde mám malou výtku k nesprávně uvedenému roku u normy ISO 9000. V práci je dále rozebrán přístup TQM, vybrané techniky kvality, metoda Six Sigma a strategie KAIZEN. V poslední kapitole práce student provedl odhad dalšího možného vývoje v dané oblasti. Student prokázal schopnost využívat při práci vhodnou českou i zahraniční literaturu, a na základě zjištěných poznatků vyvozovat správné závěry. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na požadované úrovni s minimem věcných, gramatických nebo formulačních chyb. Za zbytečnou výjimku lze proto označit nedodržování pravidel pro používání interpunkčních znamének ve větách s dvojtečkou. Práci pana Pokorného hodnotím i s ohledem na fakt, že si musel všechny skutečnosti sám nastudovat z doporučené literatury, neboť do současné doby neabsolvoval žádný předmět z této oblasti. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě. Na základě dílčích hodnocení a výše uvedeného ji hodnotím známkou: výborně/A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 92228