PILNÝ, R. Návrh inovace systému hodnocení a odměňování pracovníků divize společnosti ROmiLL, spol. s r. o. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2017.
Tematicky jde o zcela běžné téma, k jeho zpracování není třeba speciálních znalostí a postupů. Využití výsledků je možné pouze pro konkrétní společnost. Autor k řešení přistoupil standardně, nepoužívá netradičních metod zpracování. Práce splňuje požadavky kladené na bakalářskou práci. Otázka: O kolik % Vámi navrhované změny zvýší celkové náklady a má na tyto změny společnost dostatek finančních prostředků?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | Práce neobsahuje analýzu tržního prostředí, ve kterém společnost působí. Dále neobsahuje blížší pohled na výkon zaměstnanců například pomocí prozovních poměrových ukazatelů a analýzu zaměstnanců z hledika pohlaví, vzdělání, délky zaměstnaní. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | Ve shrnutí dílčích analýz nesprávné řezení zjištění do jednotlivých položek SWOT analýzy. | |
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | str. 52 u kapitoly 3.7.3 nevhodně zvolený název. Práce vykazuje nedostatky v odborné jazykové úrovni. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Obecně shrnuji, že student prokázal schopnost samostatné odborné práce na úrovni odpovídající jeho zkušenostem. Proto jeho práci doporučuji k obhajobě.Jsem v mnohém ovlivněn i tím, že ačkoliv student v rámci psaní své bakalářské práce čerpal převážně od mého kolegy, kdykoliv jsem s ním byl v kontaktu, bylo zřejmé, že je aktivní a že má zájem na tom, aby svou prací společnosti skutečně něčím přispěl. Ostatně je pravděpodobné, že některé nápady zavedeme. Například zaměstnanec měsíce může být pro dělnické pozice opravdu důvodem k podání lepšího výkonu, jsem překvapen, že ač se nejedná o nic unikátního, že nás to samotné nenapadlo.V práci se mi pak například líbila část, kde si student uvědomuje, že odměna se neskládá pouze z peněz. Později sice na peníze hodně tlačí, kde skutečný přínos peněžité odměny je diskutabilní, pravdou však zůstává, že na dělnických pozicích se většinou jedná o prioritu. Pozorováno touto optikou pak můžeme najít důkaz i v dotazníku, kde téměř polovina zaměstnanců není spokojena se svojí mzdou.Zjištění z dotazníku jinak nebyla nijak překvapivá, ale je dobré si občas nechat udělat průzkum od někoho „z venku“. Alespoň zjistíme, zda k nám mají podřízení důvěru.Nyní však pojďme k připomínkám. Největší pověstnou kaňkou na celé práci, a co zároveň snižuje kvalitu jinak zajímavého počinu, je gramatika, syntax, užití nespisovného jazyka a někde dokonce chybí slova. Z toho důvodu nemohu jinak než práci udělit celkové hodnocení D.V některých pasážích bych uvítal citace, jelikož ač se na první pohled jeví, že se jedná o obecně platná tvrzení, je to do jisté míry diskutabilní.Dále bych některé pasáže uvítal více rozvinuté a popsané spíše vlastními slovy, jelikož ač je užívání odborných termínů žádoucí, občas jsem měl pocit, že nejsou pochopeny v plných souvislostech.Příliš se mi nelíbí, v jakém významu používá termín schopnosti, zdá se však, že literatura podobné užití umožňuje.Porovnání průměrné mzdy celého podniku s průměrnými mzdami jednotlivých pracovních pozic nevnímám úplně jako optimální, omluvou však může být, že kromě platu vývojářů, se průměrné mzdy daných dělnických pozic u nás takto skutečně pohybují (včetně odměn, příplatků, atp.).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | E | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 103362