JOB, Š. Experimentální měření aerodynamických silových účinků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Porteš, Petr

Zadáním práce bylo vypracovat a ověřit metodu pro měření aerodynamických sil působících za jízdy na vozidlo. Řešení diplomového projektu zahrnuje měření závodního automobilu ve spolupráci s provozovatelem vozu. To kladlo omezující nároky na organizaci času a rozsah měření. Diplomant přistoupil k řešení diplomové práce velmi svědomitě. Známka C v některých položkách hodnocení odráží jeho nejistý přístup, což se projevovalo někdy v pasivitě ve výběru vhodné metody řešení a odvahy zvolit si samostatně některé dílčí úkoly nebo samostatně interpretovat výsledky. Přes zmíněnou nejistotu však byl velmi pracovitý, časový harmonogram práce si rozvrhl a hlídal velmi dobře. Dosažený výsledek odpovídá rozsahu realizovaných měření, které bylo možné (vzhledem k finančním nákladům a časovým možnostem spolupracujícího týmu vlastnící zkušební vozidlo) uskutečnit, a je využitelný v praxi. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu C
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Vančura, Jan

Diplomová práce je zaměřená na experimentální měření aerodynamických účinků působících na vozidlo. V první části je popsána obecná problematika z oblasti aerodynamiky vozidla a její souvislost s ostatními jízdními odpory. Pro dosažení cílů této diplomové práce student využil spolupráci se závodním týmem a zvolil dvě zkoušky pro nepřímé měření odporových a vztlakových sil. Obě měření byly provedeny pro několik konfigurací vozidla, což považuji za velmi přínosné. Z vlastního vyhodnocení vyplývají především kvalitativní závěry, pro získání výsledků umožňujících kvantifikovat vliv jednotlivých konfigurací neměl student k dispozici vyhovující polygon a měřicí techniku. Po stránce samotného měření nelze této práci nic vytknout, ve vlastním vyhodnocení však postrádám separaci statického zatížení od aerodynamického. Ve všech grafech je vyneseno celkové zatížení a není snadno pochopitelné, jak velkou část tvoří právě aerodynamické síly, které jsou předmětem vlastního měření v této práci. Po stylistické stránce je práce na dobré úrovni, což nelze zcela říci o grafické. Celkově je práce na dobré úrovni a doporučuji ji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 47317