KAMENÍK, T. Návrh na zavedení CRM systému ve zvolené společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.
Cílem práce byl návrh na implementaci CRM systému ve vybrané společnosti. Cíl považuji za splněný s připomínkami uvedenými dále. V rámci analytické části práce autor pracuje především s Porterovým modelem 5 sil pro analýzu externích faktorů a modelem 7S pro interní faktory. Vzhledem k cíli práce bych očekával důkladnější zaměření analýz na interní procesy přímo vázané na péči o zákazníky. Z takovýchto analýz by autor získal potřebné podklady pro zpracování návrhů. Využitá analýza 7S není v tomto směru dostatečně detailní. Oceňuji využití Lewinova modelu, byť bych očekával jeho zařazení v části návrhové, ne v části analytické. V návrhové části jsou naopak nelogicky zařazeny kapitoly 3.4 a 3.5, které jsou zaměřeny analyticky. Ekonomické zhodnocení připravených návrhů mělo být rovněž zpracováno detailněji. I přes tyto připomínky práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: V rámci ekonomického zhodnocení uvádíte pouze náklady na zakoupení licence Microsoft Dynamics 365. Jaké další náklady budou s implementací spojeny? Jaké očekáváte přínosy?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | D | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Praktická využitelnost výsledků | E | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C |
Diplomová práce předkládá návrhy v oblasti návrhu na zavedení CRM systému ve společnosti Kameola. Autor se v práci snažil využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části, ale jsou zde určité nedostatky, viz výše. Návrhová část obsahuje návrhy, které by snad měly být ve společnosti využitelné. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázky k obhajobě: 1. V čem očekáváte největší přínos zavedení CRM systému pro společnost Kameola a proč? 2. Podle tabulky 10 proces zavedení CRM již začal. Jaké jsou první dojmy z implementace a jak je vnímáno CRM zaměstnanci?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | D | Cíl práce uvedený v zadání byl splněn, ale jsou zde určité nedostatky, viz níže. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | Autor se snažil využít odpovídající metody k danému tématu, ale jejich zpracování není zcela dostatečné. Analytická část měla detailně popsat i situaci ve společnosti, které informace o zákaznících zpracovává, proč, jak, a co si od nového SW představuje. I výzkum u zákazníků nebo interně by mohl být dobrý zdrojem informací. Vhodnější umístění kap. týkající se výběru funkcionalit a výběru dodavatele SW (která je až v návrzích) by bylo v anal. části. Navíc průzkum výběru dodavatele mohl být detailněji zpracován, aby byla jasně vidět slabá a silná místa jednotlivých nabídek. Naopak Lewinův model by bylo vhodnější využít v návrzích. Uvedení business modelu canvas pro toto téma je nadbytečné. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | Návrhová část působí chaotickým dojmem, kdy není zcela srozumitelně prezentován postup a popis nutných aktivit pro implementaci CRM. Chybí také vymezení přínosů návrhu a náklady jsou popsány velmi stručně. | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | V práci chybí často odkazy v textu na konkrétní tabulky, např. str. 59. | |
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 133827