ŠMERDA, O. Návrh koncepce leteckého motoru na CNG [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Diplomová práce pana Ondřeje Šmerdy se zabývá návrhem koncepce leteckého motoru na CNG. Zadání vyžadovalo, aby se student seznámil s principem fungováním zážehových spalovacích motorů a současně pochopil odlišnosti chování různých paliv. Ve výsledku student musel přenést technologii vozidlových a stacionárních motorů do specifického prostředí letectví. Student přistupoval při řešení své práce samostatně a využíval všech potřebných konzultací. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce pana Ondřeje Šmerdy ze zabývá návrhem koncepce leteckého motoru na CNG. V úvodní části se student zabývá popisem konstrukce leteckých spalovacích motorů a jejich koncepčním rozdílem oproti motorům vozidlovým, ze kterých vychází při koncepci CNG palivového systému. Celá kapitola je přehledně napsána a poskytuje jasný náhled do řešené problematiky. Kapitola 2 se již věnuje CNG jak z pohledu paliva, tak zejména z pohledu konstrukce palivového systému. V kapitole 4 se již student zabývá aplikací CNG systému pro konkrétní motor. Pro porovnání konverze paliva benzín/CNG student vytvořil matematický model spalovacího motoru a získané výsledky přehledně uvedl v kapitolách 6 a 7. Na závěr potom diplomant provedl zhodnocení celé koncepce. Závěrům ze získaných výsledků se nedá nic vytknout a student prokázal, že dokáže dobře interpretovat získané výsledky a vyvozovat z nich správné závěry. Je škoda, že pro posouzení koncepce CNG byl použit relativně málo výkonný motor (69kW), u kterého resp. celého letadla s tímto motorem se dá předem usuzovat, že hmotnost bude hrát zásadní roli. Bylo by jistě zajímavé zjistit, zda existuje alespoň trochu konstantní přímá úměra mezi hmotností koncepce benzín/CNG. Práce je logicky a přehledně uspořádaná a doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 117407