ŠARDICKÝ, J. Konstrukční návrh sekvenčního řazení vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Hejtmánek, Petr

Pan Šardický ve své diplomové práci vytvořil konstrukční návrh přestavby standardního mechanismu řazení převodových stupňů na systém sekvenčního řazení. V práci se neobjevují žádné zásadní chyby ve vypracování dílčích úkolů, jen by některým částem pomohlo hlubší propracování, například uvedení hmotnosti jednotlivých dílů a sestav nebo jejich cenový odhad, případně optimalizace těchto dílů s ohledem na zmíněná nebo i jiná kritéria. Naopak pozitivem je velmi detailní výpočtová část všech navržených skupin, i když je možné, že v praxi by se mohly negativně projevit určité neuvažované faktory, jako je tření částí, agresivní styl řazení, ad. Ke snadnějšímu pochopení navržené konstrukce by značně pomohly i přehlednější obrázky, konkrétně kompletní sestava řadicího mechanismu. Obecně přehlednost a členění kapitol je asi největším nedostatkem, avšak to samo o sobě příliš neznehodnocuje celkový dojem z práce, který je rozhodně dobrý. Interpretace dosažených výsledků je zcela srozumitelná, grafickou stránku lze taktéž považovat za velmi zdařilou, ani v citacích se neobjevují žádné významné chyby. Dle mého soudu se v celku jedná o dobrou práci, i když s několika výtkami, přesto je na ní vidět svědomitý přístup studenta.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Smolka, Josef

Pan Šardický se ve své diplomové práci zabývá konstrukčním návrhem systému sekvenčního řazení pro převodovku vozu Škoda Felicia. V rešeršní části student nabízí ucelený přehled jednotlivých sekvenčně řazených převodovek. Praktická část tvoří většinu této práce a zabývá se samotným konstrukčním návrhem, pevnostními a únavovými analýzami. U konstrukčního návrhu postrádám celkovou sestavu mechanismu, z uvedených obrázků není zřejmá jeho funkce, také chybí přehledné uvedení rozměrů a hmotností jednotlivých skupin. Výpočty jednotlivých dílů jsou dobře popsány a prováděny důkladně. U pevnostních analýz vykonaných pomocí metody konečných prvků zcela chybí popis použitých prvků, typy vazeb apod. Za důležité považuji i uvedení cenové kalkulace návrhu, kterou zde postrádám. Formální a gramatické zpracování je nejslabším článkem této práce, ale nevyskytují se zde zásadní chyby ve vypracování dílčích cílů. Schopnost studenta vyvozovat závěry z dosažených výsledku je velmi dobrá, proto je celkový dojem z celé práce dobrý.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 105842