HLAVÁČ, M. Návrh centrálních pružicích jednotek náprav Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Tématem diplomové práce studenta Bc. Martina Hlaváče byl návrh mechanismu odpružení Formule Student s centrální pružinou. Student od začátku řešení diplomového projektu pracoval s velkým zaujetím a nasazením. V rámci diplomové práce navrhl koncept odpružení s centrální pružinou pro přední i zadní nápravu, provedl kinematický návrh, který vyústil v konstrukční návrh. Mechanismus byl vyroben a zastavěn do nového vozu Formule Student. Celý návrh vycházel z rozboru jízdních vlastností předcházejícího modelu, z definování požadavků na návrh a byl podpořen řadou výpočetních analýz. Ty byly realizovány v rámci spolupráce uvnitř studentského týmu (CFD výpočty), ale zejména samotným autorem práce. Za tímto účelem vypracoval mimo jiné skripty pro výpočet jízdních výšek v software Matlab. Student pracoval samostatně, konzultace byly věcné a provázeny zájmem ze strany studenta. Zadání diplomové práce bylo splněno, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Tato diplomová práce se zabývá návrhem centrální pružící jednotky pro vozidlo Formula Student. V první části je popsána soutěž Formula Student spolu se základními náležitostmi, které musí soutěžní tým a vůz splnit. Dále je shrnuta problematika aerodynamiky vozu a základní teorie týkající se propojení aerodynamických sil a konstrukce odpružení. V této části autor prokázal znalost dané problematiky a jasně definoval vytyčený cíl. Další kapitoly se pak věnují výpočtům potřebných jízdních výšek vedoucím k návrhu centrálních pružících jednotek pro přední i zadní zavěšení. Ocenit lze především kompletní splnění poměrně ambiciózních cílů včetně realizace této technologie na voze Dragon 8. Z čehož lze usuzovat, že se autor v dané problematice velmi dobře zorientoval a práci věnoval hodně času a úsilí. Pouze z formálního hlediska práce obsahuje drobné nedostatky, jako jsou gramatické překlepy či chybné zarovnání některých odstavců. Práce je uspořádána logicky a jsou v ní srozumitelně popsány aplikované principy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 108935