ELIÁŠOVÁ, B. Marketingové nástroje při prodeji a získávání nemovitostí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2010.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Diplomová práce splňuje požadavky na tento druh prací kladené. Její zaměření vychází z konkrétního zadání, hlavní přínos vidím v posouzení možností využití marketingu při propagaci nabídek služeb realitních kanceláří. Práce je zpracovaná na velmi dobré úrovni, určité rezervy jsou zejména v návrhové části práce.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění cíle a rozsahu zadání B Autorka splnila cíle zadání, jakož i formální požadavky na rozsah diplomové práce, obojí na poměrně dobré úrovni. Drobné nedostatky v obsahovém zaměření resp. v prezentaci získaných údajů jsou blíže komentovány v dalším textu.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem A
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody B Diplomantka použila pro získávání primárních dat dotazování, volba metody je zcela adekvátní sledovanému účelu, některé otázky by bylo vhodné formulovat výstižnějším způsobem, a bylo také možné dotazník pojmout komplexněji.
Odborná úroveň diplomové práce B Diplomová práce je uvedena poměrně solidně zpracovanou teoretickou částí a popisem prostředí realitních kanceláří. Slabší částí je pak samotná analytická část, kde zůstala nevyužita řada možností jak při formulaci otázek pro dotazníkové šetření, tak při interpretaci jeho výsledků. Návrhy na opatření vychází z výsledků analýz, ale jsou poměrně obecné.
Přínos pro praktické i teoretické využití B Z úrovně provedených analýz a navrhovaných opatření je patrná snaha o hlubší pochopení specifik činnosti realitních kanceláří a o navržení opatření ke zvýšení účinnosti používaných marketingových metod. Návrhy jsou spíše naznačené, pro jejich výraznější vyznění by bylo vhodné je více rozpracovat (viz např. oblast využití facebooku jako nesporně perspektivního prostředí).
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 69 A
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B Způsob uvedení výsledků dotazování byl poněkud nesrozumitelný, zde bylo možné použít přehlednějšího způsobu prezentace.
Navrhovaná známka
B

Otázky

Posudek oponenta

Kristenová, Lenka

Až na pár překlepů práci hodnotím celkově za čtivou a přehlednou. Způsob zpracování cíle práce je velmi originální, provedený s opravdovým zájmem i důmyslností. Navrhovaná strategie, umístit reklamu na oplocení dětského hřiště společně s dobrým úmyslem toto hřiště vybudovat a dát k užívání lidem, je dobře mířenou reklamní strategií. Tato reklamní strategie osloví nejenom skupinu lidí, která bude hřiště využívat (rodiče s dětmi, prarodiče s vnoučaty,…) ale i kolemjdoucí a tím ji shledávám za velice přínosnou a důmyslně trefnou.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Úplnost vypracování A
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce A
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody A
Obtížnost a správnost řešení A
Přínos pro praktické i teoretické využití A
Odborná jazyková úroveň B
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 24565