BALCÁREK, D. Virtuální svět [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Práce je částí interního projektu na ÚAI, jehož cílem je realizace profesionálně zpracované počítačové hry odehrávající se v modelu areálu FSI. Konkrétně v tomto případě měl autor za úkol realizovat herní server. Předpokládá se, že v příštím roce na tuto a související práce budou navazovat další diplomanti. Diplomant pracoval velmi samostatně, současně prokázal i schopnost koordinace s jinými diplomanty, kteří vyvíjeli další části tohoto projektu, a také schopnost navázat na některé přípravné práce, které byly v tomto tématu prováděny v předchozích letech. Zadání považuji za splněné, předpokládaných cílů bylo dosaženo, výsledky jsou slibné a budou bezprostředně využity v další etapě vývoje hry. Autor osvědčil solidní teoretické znalosti, schopnost teoretické poznatky prakticky aplikovat, orientaci v dané problematice, schopnost zvládnout nové technologie a značnou programátorskou dovednost.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená práce je zaměřena na realizaci herního serveru a knihoven pro klientskou část počítačové hry určené pro více hráčů. Jedná se o jednu ze tří částí realizace kompletní hry. Na úvod práce je stručně popsána problematika tvorby počítačových her. Dále je popsán herní engine Unity3D, který byl v zadání pro tvorbu hry určen. S ohledem na použitý engine byly zvoleny další nástroje potřebné k realizaci síťové komunikace mezi serverem a klienty. Na straně herního serveru byl také použit databázový server, pro ukládání informací o hráčích a postavách hry. Poslední kapitola je věnována popisu vlastní realizace komunikace mezi serverem a klienty. Formální stránka práce je dobrá. V práci nejsou jednotně používány pojmy, např. game design (někdy dohromady, někdy zvlášť). V textu jsou nevhodně uvedeny české (přeložené) názvy metod, které jsou na obrázcích uvedeny anglicky. Často se vyskytují chyby v interpunkci. Vložené ukázky kódu aplikace jsou vhodně odlišeny, ale při zalomení delších řádků jsou nepřehledné.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 77111