BALCÁREK, D. Virtuální svět [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Roupec, Jan

Práce je částí interního projektu na ÚAI, jehož cílem je realizace profesionálně zpracované počítačové hry odehrávající se v modelu areálu FSI. Konkrétně v tomto případě měl autor za úkol realizovat herní server. Předpokládá se, že v příštím roce na tuto a související práce budou navazovat další diplomanti. Diplomant pracoval velmi samostatně, současně prokázal i schopnost koordinace s jinými diplomanty, kteří vyvíjeli další části tohoto projektu, a také schopnost navázat na některé přípravné práce, které byly v tomto tématu prováděny v předchozích letech. Zadání považuji za splněné, předpokládaných cílů bylo dosaženo, výsledky jsou slibné a budou bezprostředně využity v další etapě vývoje hry. Autor osvědčil solidní teoretické znalosti, schopnost teoretické poznatky prakticky aplikovat, orientaci v dané problematice, schopnost zvládnout nové technologie a značnou programátorskou dovednost.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Heriban, Pavel

Předložená práce je zaměřena na realizaci herního serveru a knihoven pro klientskou část počítačové hry určené pro více hráčů. Jedná se o jednu ze tří částí realizace kompletní hry. Na úvod práce je stručně popsána problematika tvorby počítačových her. Dále je popsán herní engine Unity3D, který byl v zadání pro tvorbu hry určen. S ohledem na použitý engine byly zvoleny další nástroje potřebné k realizaci síťové komunikace mezi serverem a klienty. Na straně herního serveru byl také použit databázový server, pro ukládání informací o hráčích a postavách hry. Poslední kapitola je věnována popisu vlastní realizace komunikace mezi serverem a klienty. Formální stránka práce je dobrá. V práci nejsou jednotně používány pojmy, např. game design (někdy dohromady, někdy zvlášť). V textu jsou nevhodně uvedeny české (přeložené) názvy metod, které jsou na obrázcích uvedeny anglicky. Často se vyskytují chyby v interpunkci. Vložené ukázky kódu aplikace jsou vhodně odlišeny, ale při zalomení delších řádků jsou nepřehledné.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
B

eVSKP id 77111