PEŠEK, M. Výpočet parametrů asynchronního motoru metodou konečných prvků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Student průběžně zpracovával zadanou problematiku a téměř vždy řešil jednotlivé upřesněné úkoly ve stanoveném čase. Pracoval s velkou mírou samostatnosti. Prokázal, že je schopen nastudovat i z cizojazyčné literatury určité metody řešení zadaného problému a následně je aplikovat.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | A | 9/10 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Splnění zadání | A | 46/50 |
Student zpracoval práci na téma Výpočet parametrů asynchronního motoru metodou konečných prvků. Práce je rozdělena do několika částí, kde se v první části zaměřuje na obecnou teorii asynchronních strojů, dále uvádí význam a použití metody konečných prvků při návrhu elektrických strojů, vytváří výpočetní model stroje. V předposlední části jsou zpracovány výsledky měření na daném stroji a v závěru je provedeno srovnání měření s výpočtem. Student se seznámil s principem vzniku točivého magnetického pole včetně odvození momentu, analytického vyjádření ztrát, dále se zabýval způsoby spouštění motorů a možností řízení otáček. Dále vytvořil model asynchronního motoru na základě dokumentace a na základě analytického vyjádření provedl zjištění parametrů náhradního schématu. V dalším bodě vypočetl ztráty ve statoru a v rotoru. Měření provedená na reálném stroji využil k dalšímu upřesnění výpočetního modelu a získané výsledky z výpočtu porovnal v závěru s analytickým výpočtem. Z předložené diplomové práce soudím, že se diplomant dobře orientuje v dané problematice. Mám pouze výhrady k provedení některých tabulek, neboť nepovažuji za šťastné řešení rozložení tabulky na dvou stránkách – ztrácí přehlednost. Kladně hodnotím přístup studenta ke zpracování této práce. V práci se vyskytují pouze drobné formální nedostatky nijak zvlášť nenarušující výsledný dojem. Student rovněž prokázal schopnost samostatné práce a logického myšlení při zpracování výsledků a vyhodnocení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | A | 10/10 | |
Odborná úroveň práce | A | 45/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 |
eVSKP id 35724