KLEMBARA, L. Paletový dopravník [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.

Posudky

Posudek vedoucího

Pokorný, Přemysl

Diplomová práce se zabývá konstrukčním řešením zařízení pro dopravu EURO palet mezi podlažími ve velkoskladu. Celkově je práce logicky členěna podle jednotlivých navrhovaných uzlů. Větší názornosti a přehlednosti práce by prospěl v úvodní části schematický obrázek zařízení s popisem jednotlivých uzlů. V práci jsou poměrně podrobně navrhovány a počítány jednotlivé uzly. Jisté výhrady je možné mít k MKP řešení rámu. Zde schází podrobnější popis výpočtového modelu(popis materiálového modelu, okrajových podmínek, parametry sítě) a předkládaných výsledků. K výkresové části nemám zásadní připomínky. Diplomová práce je plně v souladu se zadáním a přes výše uvedené připomínky má práce velmi dobrou úroveň. Diplomant v ní prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a schopnost samostatné tvůrčí práce.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Špička, Jiří

Cílem DP je konstrukční návrh paletového dopravníku pro přepravu EUR palet mezi přízemím a horním podlažím velkoskladu. Tato práce je zpracována pečlivě, v logickém sledu a v odpovídajícím rozsahu. Jen drobná připomínka - autor popisuje v úvodu až příliš stručně skladbu paletového dopravníku a ihned navrhuje jednotlivé podcelky. Určitě by prospělo přehlednosti práce schematické uvedení celkového řešení včetně stručného popisu jednotlivých podcelků. Návrhy a výpočty jsou v zásadě provedeny správně a dokumentují velmi dobré technické znalosti diplomanta. Výkresová dokumentace je zpracována pečlivě a přehledně, jen bych doporučil pro lepší orientaci zvýraznit na sestavě a podsestavách poziční čísla. K vlastní práci mám následující připomínky: - drobné nepřesnosti v textu, - str.73, seznam použitých symbolů - u některých symbolů nejsou uvedeny jednotky, na př. A a seznam důsledně nezahrnuje všechny použité veličiny, - výkresová dokumentace: - č.v.K-4-S32-02/00, rozpiska:pos.13 nesouhlasí s č.v.detailu hřídele, - č.v.podsestavy válečková tra´t nesouhlasí s č.v. rozpisky, - k sestavě paletový dopravník chybí rozpiska-list č.1, list č.2 přiložen 2x, zřejmě záměna při kompletaci, - sestava paletového dopravníku: v názvu uvedeno paletový dopravík, patří dopravník, - č.v.3-S32-02/13 hřídel, tolerance u válcových ploch příliš vysoká. Tolerance čelního házení obtížně měřitelná. Proč není tolerována délková míra 143 mm. Délkové míry by bylo vhodnější kótovat s ohledem na výrobní technologii.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 20560