KLEMBARA, L. Paletový dopravník [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.
Diplomová práce se zabývá konstrukčním řešením zařízení pro dopravu EURO palet mezi podlažími ve velkoskladu. Celkově je práce logicky členěna podle jednotlivých navrhovaných uzlů. Větší názornosti a přehlednosti práce by prospěl v úvodní části schematický obrázek zařízení s popisem jednotlivých uzlů. V práci jsou poměrně podrobně navrhovány a počítány jednotlivé uzly. Jisté výhrady je možné mít k MKP řešení rámu. Zde schází podrobnější popis výpočtového modelu(popis materiálového modelu, okrajových podmínek, parametry sítě) a předkládaných výsledků. K výkresové části nemám zásadní připomínky. Diplomová práce je plně v souladu se zadáním a přes výše uvedené připomínky má práce velmi dobrou úroveň. Diplomant v ní prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a schopnost samostatné tvůrčí práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Cílem DP je konstrukční návrh paletového dopravníku pro přepravu EUR palet mezi přízemím a horním podlažím velkoskladu. Tato práce je zpracována pečlivě, v logickém sledu a v odpovídajícím rozsahu. Jen drobná připomínka - autor popisuje v úvodu až příliš stručně skladbu paletového dopravníku a ihned navrhuje jednotlivé podcelky. Určitě by prospělo přehlednosti práce schematické uvedení celkového řešení včetně stručného popisu jednotlivých podcelků. Návrhy a výpočty jsou v zásadě provedeny správně a dokumentují velmi dobré technické znalosti diplomanta. Výkresová dokumentace je zpracována pečlivě a přehledně, jen bych doporučil pro lepší orientaci zvýraznit na sestavě a podsestavách poziční čísla. K vlastní práci mám následující připomínky: - drobné nepřesnosti v textu, - str.73, seznam použitých symbolů - u některých symbolů nejsou uvedeny jednotky, na př. A a seznam důsledně nezahrnuje všechny použité veličiny, - výkresová dokumentace: - č.v.K-4-S32-02/00, rozpiska:pos.13 nesouhlasí s č.v.detailu hřídele, - č.v.podsestavy válečková tra´t nesouhlasí s č.v. rozpisky, - k sestavě paletový dopravník chybí rozpiska-list č.1, list č.2 přiložen 2x, zřejmě záměna při kompletaci, - sestava paletového dopravníku: v názvu uvedeno paletový dopravík, patří dopravník, - č.v.3-S32-02/13 hřídel, tolerance u válcových ploch příliš vysoká. Tolerance čelního házení obtížně měřitelná. Proč není tolerována délková míra 143 mm. Délkové míry by bylo vhodnější kótovat s ohledem na výrobní technologii.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 20560