MOKOŠ, M. Vliv připravovaného ICAO Annex 19 na letecké provozovatele v ČR [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Chlebek, Jiří

Práce je zaměřena na problematiku nově navrhovaného Annexu 19 a je rozvržena do sedmi základních kapitol. V úvodu se autor věnuje vymezení bezpečnosti v civilním letectví a popisu systému řízení bezpečnosti aplikovaného v ČR. V další části se diplomant zaměřil na popis a výklad návrhu připravovaného Annexu 19 a dále pak na jeho dopady při aplikaci v podmínkách ČR. Z formálního a obsahového hlediska lze autorovi vytknout určitou nepřehlednost popř. sníženou tiskovou kvalitu některých grafických zobrazení použitých v práci a jistou míru zjednodušení popisované problematiky v jednotlivých částech.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Šplíchal, Miroslav

Úkolem autora bylo zhodnotit návrh nově připravovaného dokumentu Annex 19 a jeho varianty v podobě leteckého předpisu L19 k jeho implementaci v rámci ČR. Dalším cílem bylo navrhnout možné postupy pro jeho aplikaci u zainteresovaných provozovatelů a poskytovatelů služeb. Tento zadaný cíl se autorovi podařilo splnit. Vlastní práce má včetně obsahu, seznamu použitých zdrojů a zkratek 51 stran a je doplněna jednou přílohou. Řešené téma autor rozdělil do sedmi kapitol. Z hlediska řešení tématu jsou významné kapitoly 3 až 6. Kapitola 3 se podrobněji zabývá systémy řízení bezpečnosti (SMS) v civilním letectví ČR. Tuto kapitolu mohl autor více propracovat. Rovněž je zde uveden nepřesný termín „proces řízení bezpečnosti“ místo obvykleji používaného termínu „řízení rizik“. V podkapitole 3.2 autor odkazuje na body popisující SMS, které však chybí. V podkapitole 3.2.1 autor pracuje s informacemi ze směrnice ÚCL, ačkoli v tomto případě by bylo vhodnější použít informace z ICAO Doc 9859. Kapitola 4 se zabývá strukturou navrhovaného Annex 19 a navazujícími změnami ve struktuře předpisů platných v ČR. Tato kapitola by si zasloužila lepší strukturování s výraznějším odlišením podkapitoly 4.11. V páté kapitole autor popisuje implementaci L19 u zainteresovaných organizací v ČR. V podkapitole 5.2 jsou uváděny vlivy na různé typy organizací. Tato podkapitola mohla být také lépe zpracována a nabízet podrobnější informace. Například postrádám informaci, jak budou z pohledu zavádění SMS vnímány malé organizace působící v civilním letectví. V rámci šesté kapitoly autor hodnotí dosažené cíle. Tato část práce je značně stručná a mohla být sloučena se závěrem práce. V podkapitole 6.3 autor uvádí, že vnímá kulturu organizací v ČR jako nepříliš pozitivní. Takovéto tvrzení by bylo vhodné podložit fakty, například uvedením příkladů nedostatků u organizací, které již dnes musí mít vytvořen a zaveden SMS. Grafická a stylistická úprava práce je dobrá, avšak autorem použité obrázky mohly být provedeny v lepší kvalitě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 64555