PETRO, P. Torzní tuhost rámu vozidla Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.

Posudky

Posudek vedoucího

Blaťák, Ondřej

Diplomová práce pana Petra je zaměřena na torzní tuhost rámu vozidla Formule Student. Diplomová práce přináší kompletní konstrukční návrh nového rámu vozidla Dragon 6. Práce obsahuje rovněž zajímavé MKP výpočty deformace rámu při jízdě vozidla, kdy zátěžné účinky byly získány měřením na starším voze Formule Student v rámci jiné diplomové práce. Student provedl rovněž měření torzní tuhosti rámu, který byl na základě jeho návrhu vyroben. Veškeré body zadání byly v diplomové práci splněny. Student ke zpracování diplomové práce přistupoval mimořádně samostatně. Je třeba zohlednit mimořádný rozsah provedených prací, kdy byl rám nejen konstrukčně navržen, podroben pevnostním výpočtům, zároveň také ale vyroben a následně změřena torzní tuhost. Je třeba také zdůraznit, že pan Petro patřil v průběhu několika let ke klíčovým členům týmu TU Brno Racing. Diplomová práce pana Petra je po obsahové, grafické i stylistické stránce na výborné úrovni. Student jednoznačně prokázal schopnost využít znalostí získaných v průběhu studia k samostatné inženýrské práci.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Vančura, Jan

Diplomová práce pana Petra se zabývá torzní tuhostí trubkového rámu studentské formule Dragon 6. V úvodu jsou popsány pravidla pro stavbu rámu formule student včetně možných druhů šasi. Následuje popis základních požadavků na konstrukci a stanovení cílových parametrů rámu. Součástí práce je kompletní konstrukční návrh včetně uchycení ramen obou náprav. Výsledný CAD návrh je následně podroben MKP výpočtu a to jak pro určení torzní tuhosti tak i zjištění deformace rámu pro silové účinky odpovídající jízdě vozidla. Vyrobený rám je dále podroben analýze výrobních odchylek za použití metod reverzního inženýrství. Na závěr práce je uveden postup a výsledky měření torzní tuhosti. V této části je možné nalézt drobnou chybu v přehození popisků os na grafu 1 a vlatním výpočtu hodnoty torzní tuhosti. Ve své práci pan Petro dokázal provést veškeré úkony, které vedly k úspěšnému naplnění cílů vytyčených v zadání, čímž prokázal potřebné znalosti, které získal v předchozích letem svého studia. Naplnění cílů v omezeném čase bezpochyby vyžadovalo velké úsilí. Potřeba podotknout, že v praxi se obdobným tématům věnují vícečlenné řešitelské týmy. Práci považuji po všech stránkách za vzorově zpracovanou.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 92215