BRÁT, D. Vyhledávač optimální cesty městské hromadné dopravy s architekturou klient-server [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Myška, Vojtěch

Cílem práce bylo vytvořit vyhledávač optimální trasy městské hromadné dopravy s architekturou klient-server. Student během práce nekonzultoval průběžné výsledky a reagoval na komunikaci s velkým časovým odstupem. Toto se výrazně projevilo na kvalitě textové i praktické části. Po formální stránce je práce na nízké úrovni. V práci se vyskytují nesprávné a neodborné výrazy např. „autentifikace“, „propašovat“. Je použita irelevantní a neodborná literatura, výběrem např. [4], [20 – 22] a [24]. Literatura i seznam symbolů nejsou řazeny. Student mimo cíle práce detailně popisuje rozdíly programovacích jazyků JAVA a Kotlin. Kapitola věnující se realizaci praktické části nedostatečně popisuje algoritmus pro výpočet hledané trasy – obsahuje pouze zdrojové kódy bez bližšího popisu. Závěr práce je velmi krátký, chybí zde shrnutí dosažených výsledů. Praktická část práce je na vyšší úrovni, než teoretická. Navrhnuté řešení splňuje požadavek na využití architektury klient-server. Komunikace mezi klientem a serverem je šifrovaná, nicméně bych vytkl ukládání hesel v nezměněné podobě. Grafické rozhraní klienta by mohlo být propracovanější. Implementovaný algoritmus pro nalezení nejkratší trasy je schopen nalézt řešení pouze v případě, že mezi navštívenými body existuje přímé spojení.

Navrhovaná známka
F
Body
48

Posudek oponenta

Hošek, Jiří

Bakalářská práce se zabývá vývojem webové aplikace pro hledání optimální trasy při cestování hromadnou dopravou. Vzhledem k velmi omezené dostupnosti jízdních řádů (pro automatizované zpracovávání) funguje aplikace pouze pro Prahu. Oproti ostatním běžně dostupným aplikacím nabízejícím hledání vhodného spojení se tato aplikace odlišuje tím, že umožňuje vyhledat optimalizované spojení přes několik bodů včetně zadání doby, po jakou se uživatel plánuje v konkrétním místě zdržet. V teoretické části práce jsou popsány základní definice daného problému a možnosti jeho řešení. Na základě teoretického rozboru student formuloval zadaný úkol jako Problém obchodního cestujícího a k řešení zvolil algoritmus hledání hrubou silou. Další část práce se pak zabývá návrhem a vlastní realizací webové aplikace, která je postavená na modelu klient-server. Celkově lze hodnotit, že zadání práce bylo splněno, nicméně by práci celkově prospělo, pokud by byl popis samotné aplikace v kap. 4 detailnější. Popisy grafického rozhraní a také implementace výpočtu trasy jsou až příliš stručné a působí to, že student tyto části práce dodělával až na poslední chvíli. Například z práce není příliš zřejmé, jakým způsobem funguje optimalizace v případě cesty zahrnující více lokací. Dále by asi bylo vhodnější, aby zobrazená trasa nepřekrývala mapu, ale naopak vyhledaná trasa by byla zobrazena i na mapě. Po formální stránce práce obsahuje několik překlepů, ale jinak je její úroveň dobrá. Pokud při obhajobě student ukáže dobrou funkčnost vytvořené aplikace, navrhuji hodnotit práci stupněm B / 82 bodů.

Navrhovaná známka
B
Body
82

Otázky

eVSKP id 115515