STRAŽOVSKÁ, L. Mezinárodní marketingová strategie vybraného podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.
Cílem práce bylo vypracování doporučení pro zlepšení marketingové strategie podniku. Cíl považuji za splněný s připomínkami uvedenými níže. Analýzy externích faktorů jsou zaměřeny primárně na cílový segment vinařů v Rakousku, jsou sestaveny v souladu s metodikou. Závěry z analýz jsou pak shrnuty ve SWOT. Připomínku mám k faktu, že některé externí faktory jsou zde zařazeny mezi interními - např. vztahy s veřejností. Návrhy jsou vypracovány pro jeden zvolený segment rakouských vinařů a jsou strukturovány dle jednotlivých prvků marketingového mixu. Připomínku mám k faktu, že firma jistě pracuje i v jiných zákaznických segmentech, které mohou rovněž vyžadovat úpravu marketingové strategie, tyto segmenty ale již nejsou v práci řešeny. Celkově je práce na odpovídající odborné a formální úrovni a přes uvedené připomínky doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: V čem vidíte hlavní rozdíly segmentu vinařů v Rakousku a v Česku?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | D | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | C |
Předložená diplomová práce v plném rozsahu splnila úvodní zadání problematiky, a to konkrétně návrh vhodné marketingové strategie pro specifický zahraniční trh, kde by bolo možné uplatnit produkt samolepících grafických etiket. Úvodní část diplomové práce detailně popisuje v teoretické rovině marketingové nástroje, principy, přístupy a možnosti v oblasti B2B marketingu. V analytické části předložené práce oceňuji zejména velmi precizní a detailní přípravu všech podkladů a podmínek daného trhu, v tomto případě vinařských oblastí v Rakousku, jejich specifických podmínek a situační analýzu. Vhodně bylo také použito interních materiálů pravidelného průzkumu mezi zákazník ynaší společnosti. V závěrečné části práce studentka navrhla zajímavé přístupy k řešení situace, s ohledem na velmi specifické podmínky daného trhu poměrně detailně specifikovala oblasti, na které je z pohledu marketingu zaměřit a investovat energii a prostředky s cílem oslovit dané zákazníky a předložit jim nabídku na spolupráci a případné reference zakázek s možnostmi speciálních zušlechťovacích technologií. Ekonomické vyhodnocení nákladů a možných přínosů je zpracováno racionálně. Velmi zajímavé je doporučení on-line prezentace a komunikace se zákazníky. Práci celkově hodnotím jako velmi pečlivě, precizně a zodpovědně zpracovanou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 134604