STRAŽOVSKÁ, L. Mezinárodní marketingová strategie vybraného podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Chlebovský, Vít

Cílem práce bylo vypracování doporučení pro zlepšení marketingové strategie podniku. Cíl považuji za splněný s připomínkami uvedenými níže. Analýzy externích faktorů jsou zaměřeny primárně na cílový segment vinařů v Rakousku, jsou sestaveny v souladu s metodikou. Závěry z analýz jsou pak shrnuty ve SWOT. Připomínku mám k faktu, že některé externí faktory jsou zde zařazeny mezi interními - např. vztahy s veřejností. Návrhy jsou vypracovány pro jeden zvolený segment rakouských vinařů a jsou strukturovány dle jednotlivých prvků marketingového mixu. Připomínku mám k faktu, že firma jistě pracuje i v jiných zákaznických segmentech, které mohou rovněž vyžadovat úpravu marketingové strategie, tyto segmenty ale již nejsou v práci řešeny. Celkově je práce na odpovídající odborné a formální úrovni a přes uvedené připomínky doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: V čem vidíte hlavní rozdíly segmentu vinařů v Rakousku a v Česku?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací C
Navrhovaná známka
D

Posudek oponenta

Vrba, Miroslav

Předložená diplomová práce v plném rozsahu splnila úvodní zadání problematiky, a to konkrétně návrh vhodné marketingové strategie pro specifický zahraniční trh, kde by bolo možné uplatnit produkt samolepících grafických etiket. Úvodní část diplomové práce detailně popisuje v teoretické rovině marketingové nástroje, principy, přístupy a možnosti v oblasti B2B marketingu. V analytické části předložené práce oceňuji zejména velmi precizní a detailní přípravu všech podkladů a podmínek daného trhu, v tomto případě vinařských oblastí v Rakousku, jejich specifických podmínek a situační analýzu. Vhodně bylo také použito interních materiálů pravidelného průzkumu mezi zákazník ynaší společnosti. V závěrečné části práce studentka navrhla zajímavé přístupy k řešení situace, s ohledem na velmi specifické podmínky daného trhu poměrně detailně specifikovala oblasti, na které je z pohledu marketingu zaměřit a investovat energii a prostředky s cílem oslovit dané zákazníky a předložit jim nabídku na spolupráci a případné reference zakázek s možnostmi speciálních zušlechťovacích technologií. Ekonomické vyhodnocení nákladů a možných přínosů je zpracováno racionálně. Velmi zajímavé je doporučení on-line prezentace a komunikace se zákazníky. Práci celkově hodnotím jako velmi pečlivě, precizně a zodpovědně zpracovanou.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 134604