SKOUPÝ, P. Vzorové moduly DC/DC měničů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Student pracoval na zadaném úkolu poměrně samostatně, pravidelně konzultoval zadanou problematiku a předkládal vlasní řešení a návrhy. Požadavky zadání zcela splnil - vytvořil soubor vzorových modulů DC/DC měničů (snižující, zvyšující, invertující) se třemi vybranými řídicími integrovanými obvody. Pro každý řídicí obvod navrhl univerzální plošný spoj tak, aby na něm mohly být realizovány všechny tři varianty měničů. Pro všechny navržené varianty sestavil vzorové řešení včetně základního měření parametrů. Vlastní textová část práce je přehledná, avšak s drobnými gramatickými a stylistickými chybami (např. není zcela dodržena norma pro psaní citací). Práce rovněž obsahuje drobné terminologické chyby a technické nejasnosti. Pro použití některých statí jako návod by bylo nutné text upravit. Celkově lze práci studenta hodnotit pozitivně, student pracoval se zájmem a prokázal schopnost samostaného řešení technických úkolů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | B | 17/20 | |
Formální zpracování práce | D | 12/20 | |
Využití literatury | B | 8/10 |
Po technické stránce považuji práci za velmi dobrou. Autor uvádí popis trojice integrovaných spínaných stabilizátorů a ke každému z nich popis trojice typických obvodů, které s nimi lze realizovat (zvyšující, snižující a invertující měnič; celkem 9 zapojení). Pro každý obvod navrhnul univerzální desku plošného spoje (3 desky), která vždy umožňuje realizaci kteréhokoliv ze tří typů měničů. Kladně hodnotím aktivitu studenta v oblasti výběru součástek (měření parametrů dostupných kondenzátorů). Významné výhrady mám ale k vlastnímu textu práce. Vztahy jsou uváděny chaoticky, často spolu nesouvisí, veličiny nejsou u příslušných vztahů vysvětleny. V textu se hojně vyskytují primitivní tvrzení, jako například: "Z posledního vztahu je patrné, že pokud bude s = 0.5, pak 1/s bude nabývat hodnoty 2." Konkrétně u tohoto tvrzení je nutné podotknout, že ani v jenom ze tří naposled uvedených vztahů se proměnná "s" nevyskytovala!!! K podobným tvrzením bohužel také chybí interpretace, která by je dávala do reálných souvislosti (například s volbou hodnot součástek, velikostem proudů a napětí v popisovaných obvodech a podobně). Autor má také tendenci poněkud přehánět ("Zatímco obyčejný zdroj s transformátorem po zkratu obvykle shoří, spínaný zdroj se jednoduše vypne a nemůže způsobit žádnou škodu, nebo úraz"). Interpunkce je často použita nesprávně, což zhoršuje čitelnost textu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | C | 35/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 |
eVSKP id 31018