ČERNUŠKO, L. Převodovka pro pohon přední nápravy vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Student Lukáš Černuško pracoval na svěřeném tématu samostatně, iniciativně a zodpovědně. Konzultace využíval zpočátku k vyjasnění tématu, později velmi sporadicky. Úkoly stanovené zadáním diplomové práce splnil beze zbytku a jeho práci doporučuji k obhajobě před komisí pro SZZ.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Diplomová práce se zabývá návrhem pohonu přední nápravy pro malý sportovní elektrický automobil. Tuto práci dostal student zadanou jako výzkumnou práci pro firmu MBtech Bohemia s.r.o., kterou osobně vyhledal a ucházel se o zadání diplomové práce, vypsané touto firmou. Jedná se o velice komplexní práci, kterou by v komerční oblasti řešilo více lidí s různým zaměřením. Proto oceňuji, že student toto zvládl vše sám. Kromě výkresové dokumentace (která nebyla součástí zadání) obsahuje DP řešení všech bodů, důležitých při vývoji takové převodovky. Jedním z mála nedostatků jsou drobné chyby v návrhu skříně převodovky. Tam shledávám některá místa obtížně vyrobitelnými konvenčními metodami. Mezi další nedostatky, které bych navrhl zlepšit, patří pořadí kapitol práce. Kapitolu 8 (Zrychlení vozidla) bych doporučil uvést v začátku práce. V této kapitole se vypočítávají vstupy pro další výpočty, které jsou uvedeny v práci dříve. A samotná kapitola by si zasloužila více v práci rozvést a doplnit obrázky. Toto je sice uvedeno v přílohách, ale u kapitoly takové důležitosti by bylo vhodné umístit tyto informace přímo v DP. Žádný z těchto nedostatků však nesnižuje kvalitu práce po technické stránce. Ke kladům patří více uvažovaných variant řešení. Práce je přehledná a není problém se v ní orientovat. Líbí se mi také zobrazení zátěžných stavů jednotlivých hřídelů převodovky, to by byl dobrý podklad pro jejich odlehčení. Velkým kladem je pro mě závěr DP. Tam student popisuje klady a zápory práce způsobem, který by zadavateli práce velice pomohl při rozhodování, jestli dané řešení použít. Diplomant vypracováním této diplomové práce v celém rozsahu zadání (a studiem) získal znalosti, které je schopný dále prakticky rozvíjet. Prokázal tím, že umí uplatnit své schopnosti při řešení zadané úlohy. To vypovídá o jeho schopnostech a předpokladech pro budoucí uplatnění v oboru pohonů dopravních prostředků. Z těchto důvod doporučuji DP k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 100734