FIALA, L. Jednomotorový víceúčelový dopravní letoun v kategorii CS/FAR 23 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.
Diplomant ztratil mnoho času získáváním,analýzou a základnímí úvahami o hmotnostech a aerodynamických charakteristikách a tak mu zbylo málo času na podstatnou část zadání tj. návrh uspořádání letounu pro jednotlivé varianty použití letounu, který byl proveden jen velmi schematicky, stejně jako návrh přistávacího zařízení a záastavby motoru.Rovněž část výpočtu výkonů a vlastností letounu nebyla plně zpracována. Oceňuji výpočet nákladů na vývoj.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
V úvodu práce diplomant uvedl technická data tří letounů podobného určení. Pokud se však mělo jednat o statistický rozbor, bylo by zapotřebí z takto zmíněných technických dat vyvodit příslušné závěry, což diplomant neprovedl. Následuje velice stručný popis jednotlivých konstrukčních částí draku letounu a výpočet obálky zatížení, za níž je proveden hmotnostní rozbor, kde se diplomant odkazoval na hmotnostní poměry letounů s max. počtem pěti cestujících, což může být pro navrhovanou kategorii letounu zavádějící. Této části diplomant věnoval více pozornosti, avšak chybí jasné zhodnocení výsledků hmotnostního rozboru a jasnější představu nedává i obr. 14 Graf centráží letounu. V další části je aerodynamický výpočet, který působí značně nepřehledně, avšak výsledná polára letounu, pomineme-li zvyklost udávat na ose Y součinitel vztlaku, působí věrohodně. Neškodilo by však srovnání s polárou L410, která je k dispozici. V kapitole 7. se diplomant vůbec nezabývá využitelným tahem či výkonem a proto nejsou stanoveny základní výkony letu, jako např. stoupavost nebo dostup. Je zde proveden pouze výpočet vzletu a přistání. Vlastnosti letounu nejsou řešeny vůbec. Předložená práce je velmi strohá a obsahuje malé množství informací. Vlastní přínos studenta je také na nízké úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | F | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | E | ||
Vlastní přínos a originalita | E | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | E | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | E | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 64713