VALENTA, J. Robotizované pracoviště pro paletování dílů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Student vypracoval bakalářskou práci samostatně dle pokynů vedoucího. V práci se student dobře vypořádal s danou problematikou digitálního zprovoznění, kterou nejdříve nastudoval a popsal v teoretické části a následně aplikoval na případové úloze manipulace s výrobky a paletkami. Navržené sw řešení pro robot není zcela dotažené a pro reálný provoz by bylo nutné jej upravit, např. dodělat uživatelské rozhraní. I tak považuji práci za velmi dobrou vzhledem k první práci s robotstudiem. Po grafické, stylistické a pravopisné stránce je práce na dobré úrovni. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Předložena bakalářská práce o celkovém počtu 59 stran se zabývá virtuálním zprovozněním robotizovaného pracoviště pro paletizaci dílů. V rešeršní části práce se student snaží přiblížit problematiku robotizace. Vzhledem k práci však často píše o irelevantních tématech jako například v kapitole 3.3.7 Servisní roboty, které nemají pro další řešení práce přínos. Ocenil bych, kdyby se student více zaobíral tématem volby průmyslového robotu pro samotné pracoviště a nerozepisoval tolik, co je vlastně průmyslový robot po filozofické stránce. V praktické části student rozebírá varianty a volbu řešení, ke které nemám větší výhrady. Bohužel část virtuálního zprovoznění a dodanou simulaci v ABB Roboto Studiu nehodnotím vůbec kladně. Není dodána žádná dokumentace, jak simulaci správně spustit. V simulaci je několik výchozích stavů bez popisu. Po spuštění snad správného stavu mám výtku k průběhu, jelikož mechanismy paletovacího stroje nejsou vůbec rozhýbány a jediný pohyb zde vykonává robot. Zde je pak diskutabilní, zda je vůbec možno mluvit o virtuálním zprovoznění, a nejen o off-line programování robotu. Rovněž bych ocenil lepší komentování a dokumentaci samotného robotického programu. Celkově práce působí trochu nedotaženým dojmem, proto předpokládám, že student spoustu věcí doháněl na poslední chvíli. Po grafické a formální stránce v textu chybí odkazy na obrázky a na citacích by se také dalo zapracovat. Nechci studentovi křivdit, proto za předpokladu, že předvede videoukázku funkčního virtuálního zprovoznění paletizačního pracoviště, doporučuji práci k obhajobě s celkovým hodnocením dobře C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 125103