ŠTĚPÁNEK, P. Marketingová strategie rozvoje podnikání [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Zich, Robert

Autor přistoupil k diplomové práci velmi osobitým přístupem. To lze pochopitelně hodnotit velmi pozitivně. Přináší to ovšem současně potenciální problém s pochopením celé práce pro nezaujatého čtenáře. Úspěšná realizace návrhů je tak výrazně spojena s tvůrcem strategie. Otázky 1/ Jakým způsobem by bylo možné prezentovat navrhovanou strategii "najatému manažerovi", který by ji měl realizovat? 2/ Které faktory vývoje obecného okolí by bylo vhodné zařadit do systému strategické kontroly?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Prezentace konkrétních údajů v analýze je primárně v textové formě. To poněkud snižuje přehlednost, nicméně prezentované informace jsou velmi dobrým východiskem. Metoda analýzy kompetencí není optimálně využita - chybí jasné zhodnocení zdrojů dle kritérií potřebných pro identifikaci základní kompetence. U SWOT analýzy jsou některé faktory v oblasti příležitostí špatně zařazeny.
Praktická využitelnost výsledků C V praktické části je využito také odkazů a citování obecných východisek. To může vzbuzovat neoprávněný dojem, že tato část je obecná. Autor tento přístup využívá k podpoření vlastních názorů.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Poněkud nepřehledně působí v některých místech příliš mnoho úrovní podkapitol. Celkově je struktura práce náročná na udržení pozornosti
Práce s informačními zdroji, včetně citací B
Splnění stanovených cílů B Naplnění cílů ve velmi dobré.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autor zvolil specifický přístup jak k analýze tak formulaci návrhů. Tento přístup je vhodně uplatněn a má logiku. Jistou nevýhodou může být způsob aplikace některých metod - např. hodnocení zdrojů a základních kompetencí.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Kusák, Václav

Diplomant k dané práci Marketingová strategie rozvoje podnikání přistupoval zodpovědně a svědomitě. Na zadaném tématu pracoval samostatně a využíval vlastních znalostí a znalostí vycházejících z praxe, osobního poznání a dostupné citované literatury. Práce je cílena s ohledem na budoucí přechod od teorie rozvoje až po samotnou praxi. Diplomant používal při práci v maximální možné míře zdroje, které vedou k efektivnímu rozhodnutí pro budoucí nasměrování firmy. Za klíčovou oblast zkoumání je možné považovat rozdílovou analýzu společně se situační analýzou interních a externích faktorů se zaměřením na rozpory mezi skutečností a očekáváním v poskytování služeb zkoumané firmy. Při vytyčení základních variant pro jednotlivé strategie diplomant jasně poukázal na přínosnost práce ve směru k naplnění cílů marketingové strategie. Efektivnost řešení je pak jednoznačně prokázána v závěrečné kapitole. Závěrem hodnocení je nutno poukázat na to, že celá práce je strukturována logicky a i přes složitost problematiky velmi přehledně a srozumitelně, takže obsahově může práce sloužit zcela bez úprav jako metodická pomůcka, využitelná pro široké spektrum uživatelů z řad obdobných firem. Grafická a stylistická úprava práce je na odpovídající úrovni, celkově je možno práci hodnotit jako velmi dobře zpracovaný inženýrský projekt, odpovídající svému zadání. Z uvedených důvodů doporučuji předloženou diplomní práci k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 66461