MORÁVEK, J. škola Na Radosti, Žďár nad Sázavou [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
První výzkumná část dobře slouží k pochopení zadání a vytvoření silného záměru. Závěr, že současné státní školství odpovídá principům 6. století před naším letopočtem je často až příliš pravda a je jasné, že je třeba na tuto situaci pozitivně reagovat. Propojení algoritmu heuristického učení : učitel - žák - problém, s učitelem v pozadí, vede skrze prožitou zkušenost k daleko silnějšímu a efektivnějšímu učení. Koncept organizování zdánlivého chaosu je zvládnutý, přináší mnohovrstevnatost prostorů a obrovský katalog architektonických situací, které nevyznívají naprázdno, ale jsou orchestrovány do široké palety prostorů, které jsou pro komplexní výuku potřeba. Prostory zohledňují individuality žáků a rozvíjí je. Práce s rychlostmi, kolizemi, světlem a novou škálou typologie posouvá uvažování o edukačních prostorech. Vniřní bezpečný svět, kde se student může vydat na stezku poznání bez bázně je přesně to co by měla škola v současnosti nabídnout. Práce je vyvážená, na profesionální úrovni. Hodnotím ji výborně, A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | Jakub pracoval samostatně, cílevědomě s jasně vymezeným konceptem. Uvolněnost a radost, komplexnost a vysoká grafická úroveň plyne projektem velmi přirozeně a není pochyb, že je Jakub zkušený profesionál. Zdánlivá rozechvělá mnohost projektu se při bližším čtení stává jasným strukturováním clusterů a při další vrstvě čtení objevujeme obrovský katalog příležitostí a architektonických forem. Práce je vyspělým zvládnutím zadání, korunované profesionálním výstupem. Radost a nadhled se propisuje nejen do titulku zadání, ale manifestuje životní princip. |
Slovní hodnocením práce: Autor vykazuje vysokou míru porozumnění pro architektonickou tvorbu, schopnost jasného a originálního myšlení a svědomité práce na zadaném úkolu. Otázky a náměty k ohajobě: Popište realizaci tepelněizolační 3D tištěné stěny.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Autor vhodným způsobem umisťuje budovy základní školy v nárožní situaci blokové struktury vycházející z návhu nové obytné čtvrti. Budova svou velikostí a výrazným členění a architektonickým výrazem vytvoří přirozenou dominantu v území. Diskutabilní je umístění zásobovacích vstupů v pohledově exponované části uliční fronty. Hlavní vstup je směrován k ostatním objektům občanské vybavenosti v území. Celkově hodnotím navrhované zasazení objektu do území za správně řešené. | |
Provozní řešení | A | Autor naplňuje program vycházející z požadavků konkrétního zadavatele. Objekt se skládá z jednotlivých funkčních klastrů propojených svažujícím se prostorem komunikací a shromažďovacích částí. Celkově je provozní řešení dostatečným způsobem rozpracované a logicky uspořádané. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Zvolenou konstrukční metodou je 3D tisk betonových konstrukcí. Tento způsob stavby se jeví jako obzvláště vhodný vzhledem k navrhovanému tvarovému řešení. Zvolený detail je veden ve velmi specifické pozici. Bylo by vhodné zobrazit způsob řešení vnější tepelně izolační stěny s napojením dřevěných vazníků. Předložené konstrukční řešení se jeví jako realizovatelné a dostatečným způsobem popsané | |
Architektonické řešení | A | Autor využívá prostorového principu protínajících se elips pro artikulaci specifických požadavků "trojtřídního způsobu výuky". Vznikají tak klastry s velice zajímavými meziprostory chodeb a shromažďovacích ploch. V dané práci hodnotím kladně především. - Důslednou analytickou část. - Vytvoření jednotného prirncipu budování architektonických prvků. - Příjemné měřítko a bohatost jednotlivých prostor. - Uvolněnost celkové kompozice. - Vhodně zvolené materiálové řešení kombinace dřeva a probarveného betonu. - Důslednou práci s terénem - Zapuštění objektu pro lepší vnímání celkové hmoty stavby. | |
Formální úroveň | A | Práce jasným a srozumitelným způsobem dokumentuje postup práce autora a výsledný projekt. Celková grafická úroveň je výborná. |
eVSKP id 142184