NOVÁK, T. Analýza a návrh řešení internetového obchodu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Němcová, Zuzana

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací C
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Putík, Petr

Cílem bakalářské práce byla analýza a návrh realizace internetového obchodu ve firmě ZLKL, s. r. o. V první části projektu bylo nutné vytvořit ucelený teoretický základ pro správnou orientaci v problematice internetových obchodů včetně současných možností konkrétní realizace. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu firmy, pro kterou by měl být internetový obchod vytvořen a dále také zhodnocení pozice firmy na trhu a jejího konkurenčního prostředí. Ve třetí fázi je ze získaných poznatků vhodně navržen systém internetového obchodu, jehož součástí je i průzkum trhu možných realizátorů tohoto projektu. Úvodní kapitola práce dostatečně seznamuje se současnými trendy v oblasti internetové propagace a internetových obchodů. Jsou zde zmíněny i běžně používané metody analýzy, které uceleně poskytnou pohled na stav konkrétní firmy a umožní tak vytvořit vhodnou variantu realizace internetového obchodu. Z analýzy firmy ZLKL, s. r. o. je patrné, že student v této firmě vykonává občasné práce formou brigád a tedy má dobrou znalost jejího prostředí. Správná znalost prostředí firmy a jejich možností, na které se student odkazuje v rámci vytvořených analýz, je základním požadavkem pro správnou volbu a nastavení systému internetového obchodu. Co se týká realizace projektu, zde zejména oceňuji průzkum trhu zaměřený na konkrétní dodavatele systému internetového obchodu. Tímto je jasně patrné jak je zvolené služby možné realizovat, včetně rozpočtu tohoto marketingového nástroje, který je nutné započítat do firemního investičního plánu. V této části práce však postrádám obsáhlejší rozbor, co se týká výběru komodity a s tím související metodu prezentace možností firmy. Není definováno, zda internetový obchod bude obsahovat veškeré vyráběné díly, nebo pouze ty, které budou dostatečně dokládat, jaké činnosti v rámci kooperací je firma schopna dodat. Hlavní přínos práce vidím ve vytvoření uceleného pohledu na nový marketingový prvek, který v portfoliu firmy ZLKL, s. r. o. chybí. Prostřednictvím něj by mohla firma získat náskok v rámci konkurenčního prostředí. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem doporučuji studentovu práci k obhajobě a hodnotím ji známkou velmi dobře (B).

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji A
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 63221