ŠABRŠULA, J. Design elektrického nádražního vozíku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.
Pro design je důležité i hodnocení designérských kvalit práce: řešení modelu - A, úroveň tvarové kultivace - B, barevnost navrženého designu - A a grafická úprava výkresů – B Diplomantovi se podařilo realizovat návrh inovativního elektrického plošinového vozíku s otočnou kabinou. Toto řešení podstatně zvýšuje komfort a bezpečnost při couvání, usnadňuje práci obsluhy. Svědomitý přístup studenta se projevuje i v řešení zdánlivě drobných problémů, čímž svým dílem může přispět k po tak dlouho požadované modernizaci našich železnic. Diplomová práce splňuje všechny body zadání a obsahuje vlastní závěry k tématu design elektrického nádražního vozíku.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Diplomová práce splňuje všechny body zadání a obsahuje vlastní závěry k tématu design elektrického nádražního vozíku (v oboru průmyslový design) "Pro design je důležité i hodnocení designérských kvalit práce: řešení modelu - B, úroveň tvarové kultivace - B, barevnost navrženého designu - B a grafická úprava výkresů - B" Předložený návrh nádražního plošinového vozíku představuje tvarově i funkčně promyšlený koncept. Otočné řešení kabiny respektuje specifické prostředí železničního/nádražního prostředí, pomáhá řidiči při častém couvání, zvyšuje komfort i bezpečnost. Stejně tak použití měkkého materiálu na boku i možnost zvýšení okrajů bočnice. Ačkoliv tvarové řešení jasně člení vozidlo na zónu prostoru řidiče a zónu nákladu, obě části spolu tvarově i proporčně komunikují. Jasné a neagresivní tvarosloví sice odpovídá prostředí ve kterém se vozidlo pohybuje, ale dle mého názoru by mohlo být (alespoň mírně) atraktivnější, nápaditější. Z hlediska větší bezpečnosti při jízdě na nástupišti mezi cestujícími by vozidlo myslím mělo být vybaveno trochu výše umístěným světelným systémem.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 63954