NEJEDLÝ, M. Studie procesního řízení zakázky ve službách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Jurová, Marie

Práce byla pravidelně konzultována v průběhu závěrečného ročníku bakalářského studia. Je zpracována se zájmem o daný problém řešení s motivací dosáhnout realizovatelných závěrů.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Splnění průběhu činnosti zakázky České televize a návrhu řešení byl splněn na základě nabídky informačních technologií ke spokojenosti uživatelů, tedy zákazníků, kteří si vybírají programy televize.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Zpracování vyšlo z teoretický přístupů procesního řízení, na které navazuje analytický přístup ve směru hodnocení služeb a jejich možné realizace. Na tomto zdroji informací byl sestaven návrh řešení za použití uvedených metod pro řízení procesů ve službách.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Intepretace navržených závěrů je sestavena bez možných detailů, což odpovídá řešení bakalářské práce.
Praktická využitelnost výsledků B Zpracované požadované změny jsou dobrou základnou a jako podklad pro rozhodování TOP managementu organizace pro možné požadavky na realizaci.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Uspořádání práce i formální náležitosti jsou sestaveny dle předpisů univerzity ke zpracování závěrečné práce bakalářského studia. Odborná terminologie odpovídá oblasti řízení procesů.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Způsob zpracování odpovídá použití informačních zdrojů jak pro část analytickou, tak i návrhovou. Jsou dodrženy citační pravidla.
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Mgr. Igor. Chvála

Martin ve své práci vyjádřil velmi dobré pochopení některých slabých míst v klíčovém procesu vlastní tvorby programového projektu, resp. výroby pořadu. Současný podnikový informační systém nenabízí možnost svého dalšího rozvoje, resp. za cenu neúměrně vysoké finanční investice. Zavedení nového ERP šitého na míru hlavnímu provozu tak skutečně je součástí krátkodobých cílů ČT. Vysoká administrativní zátěž má opodstatnění v samé povaze ČT (a související povinnosti dokumentovat téměř vše) a značné šíři paralelních a navazujících dílčích procesů. Formu administrativního zpracování (její duplicitu "PAP = el.") a jeho maximální koncentraci mimo vývoj a výrobu pořadu do jisté míry změnit lze. Martin ji správně identifikuje jako jednu ze strategických výzev pro ČT. Práce je zcela logicky členěna do tří částí - teoretického základu, situačního popisu v ČT a autorovy vlastní úvahy. Co bych ocenil, je vyšší provázanost mezi nimi - bez Martinova výkladu aplikujícího poznatky z předchozí části v části následné stojí tyto celky tak trochu samy o sobě. Obdobný výklad mi rovněž chybí i v analytické části práce. Martin by jím totiž vhodně propojil onen - mnou výše záměrně pojmenovaný "situační popis v ČT" - a výslednou SWOT analýzu. Mohl by se přitom opřít např. o dotazníkové šetření mezi zaměstnanci ČT, diváky ČT či jiný - další způsob sběru relevantních informací. Jako čitatel práce bych tak získal chybějící věcnou argumentaci především k některým ze zjištěných slabých stránek a na ně navazujících návrhů "Optimalizace hospodaření" a "Různorodost programu".

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 109982