KUŽÍLEK, J. Návrh operačního zesilovače s nízkým napájecím napětím a nízkým příkonem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Práce se zabývá návrhem operačního zesilovače (op-amp) s nízkým napájecím napětím a nízkým příkonem. Student přezkoumal hlavní parametry tohoto obvodu a některé postupy používané k návrhu diferenčního vstupního i výstupního stupně. Student do velké míry splnil zadání práce a její formální zpracování je na velmi dobré úrovni. Student prokázal jistou míru soběstačnosti, ale nechodil ke konzultacím pravidelně. Proto navrhuji hodnocení velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 45/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | C | 7/10 |
Student zabýval návrhem a simulací operačního zesilovače v malým napájecím napětím resp. malým příkonem. Úkol byl podle zadání splněn téměř beze zbytku, představoval bych si ale více výsledků simulací, ne jen tabulku s hodnotami parametrů jednotlivých obvodů. Z hlediska odborné úrovně práce mám zejména výtky k rozsahu zpracování, kdy samotné řešení je popsáno pouze na 10 stranách zbytek je velmi podrobný teoretický úvod, který by měl být kratší s využitím citací odborné literatury. Řešení jako takové není také úplně unikátní, víceméně se jedná o již známé struktury. Na diplomovou práci bych očekával vlastní invenční přínos studenta. Řešení je popsáno dost povrchně, chybí vztahy a výpočty jednotlivých velikostí tranzistorů resp. pasivních součástek. Jak již bylo uvedeno, je nutné doložit zjistěné parametry nejen tabulkou, ale také grafy ze simulací. Dosažené výsledky jsou v rámci možností diskutovány a jsou uváděna různá řešení pro jejich dosažení. Po formální stránce je v práci řada chyb například - označování napětí V, diplomant nepoužívá trpný tvar vět, chyby v indexech veličin, chyby v gramatice, Millerova kapacita je se dvěma L, je nutné se vyvarovat "čenglismů" - biasování, ofset, drift, doublet, meshe a další, řada schémat je příliš velkých. Práce tedy nepřináší nic objevného, nicméně je vidět, že student problematice rozumí, měl ale zpracování více konzultovat s vedoucím práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 18/20 | |
Odborná úroveň práce | D | 30/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | D | 13/20 | |
Formální zpracování práce | D | 6/10 |
eVSKP id 40815