Vliv účinků poddolování na volbu typu nosné konstrukce mostu v km 332,420 trati Dětmarovice - Č. Těšín

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Cílem diplomové práce bylo vypracovat varianty řešení nosné ocelové konstrukce železničního mostu na poddolovaném území. Rozpětí jednotlivých polí bylo zvoleno na základě polohy stávající spodní stavby. Zmenšování šířky mostních otvorů nebylo dovoleno. Na základě geodetického zaměření byly zpracovány přehledné výkresy stávajícího stavu. Na základě zadávacích podmínek pro vypracování byla pro podrobnější zpracování zvolena varianta Gerberův nosník se středním polem vyztuženým obloukem. Pro tuto variantu byl proveden statický výpočet hlavních částí NK mostu, kdy bylo počítáno i s účinky od poddolování. Pro variantu Gerberův nosník byly zhotoveny přehledné výkresy nového stavu a výkres vybraných detailů ocelové konstrukce mostu. Dále byla provedena detailní analýza vybraného konstrukčního detailu. Konkrétně napojení táhla na hlavní nosník, kdy byl navržen optimální tvar a tloušťka styčníkového plechu s vhodným poloměrem výpalu pro zamezení plastifikace materiálu v této oblasti. Zpracována byla i varianta spojitého nosníku bez kloubů. Bylo sledováno, jaký má vliv poddolování na napětí v konstrukci mostu – bylo konfrontováno s účinky na Gerberově nosníku. Pro omezení napětí v konstrukci mostu a dodržení MSP hlavního nosníku byla navržena rektifikace ložisek a po zvážení více variant i její provádění. Provedlo se ekonomické srovnání obou variant. Postup montáže byl navržen pro oba typy nosné konstrukce mostu. V technické zprávě se dočteme o důvodu záměru výstavby nového mostu a najdeme zde další důležité technické informace. Závěrem diplomové práce byla doporučena pro výstavbu konkrétní varianta, a to jak z pohledu investora, tak i z pohledu statika projektanta.
The aim of the master’s thesis was t odevelop alternative solutions supporting steel structure of the railway bridge on the undermined area. The range of single fields were chosen based on the location of existing substructures. Reducing the width of bridge openings were not allowed. Based on the geodetic survey plans were drawn up clear of the current state. On the basis of specifications for developing a detailed process was chosen variant Gerber’s beam reinforced with an arch in mean field. For this variant was performed structural analysis of the main parts of the main structure of the bridge, which was calculated with the effects of undermining. For variant Gerber’s beam were made clear drawings and drawing details of the selected steel bridge construction (new state). Further, detailed analysis of selected structural detail was made. Specifically, connecting rod to the main beam, which was designed optimal shape and thickness of the joints plate with a suitable radius of the firing to avoid plastification of the material in this area. Variant of the continuous beam without joints was prepared to. It has been observed, what is the effect of undermining on the stress in the construction of the bridge - was confronted with the effects on Gerber’s beam. To reduce stress in the construction of the bridge and compliance of ultimate state of applicability of the main beam has been designed bearing adjustment and after considering several options its implementation too. The economic comparison between the two variants was conducted. The assembling procedure was designed for both types of bridge structures. In the technical report we can read about due to the intention of building a new bridge and further we can find there other important technical information. In conclusion of the master’s thesis there has been recommended for the construction specific variant – from the perspective of an investor, and from the static aspect-view of the designer.
Description
Citation
CHALOUPKA, M. Vliv účinků poddolování na volbu typu nosné konstrukce mostu v km 332,420 trati Dětmarovice - Č. Těšín [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2012.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
Date of acceptance
2012-02-01
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Přístup k plnému textu prostřednictvím internetu byl licenční smlouvou omezen na dobu 1 roku/let
DOI
Collections
Citace PRO