Efektivní využití přenosového zařízení ve výuce

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstract
Ciežom mojej bakalárskej práce bolo navrhnúť efektívne využitie zariadení, ktoré sú k dispozícii pre výuku v predmete Prístupové a transportné siete a vypracovať na nich tri laboratórne úlohy. Všetky vypracované úlohy obsahujú podrobný teoretický popis, ktorý sa týka danej problematiky, zadanie úlohy, blokové schémy pre lepšie pochopenie úlohy a podrobné pokyny k samotnému meraniu. Po vypracovaní boli tieto úlohy premerané a boli k ním vypracované vzorové protokoly. Prvá úloha je spracovaná pomocou analyzátora PUMA 4300E. Ciežom je oboznámiť študentov so štruktúrou rámca E1 a meraním tvaru impulzu na linke. Druhá úloha je zameraná na analýzu štruktúry rámca STS-1, ktorý sa využíva v sieťach SONET. Táto úloha je realizovaná na výukovom systéme TutorTIMS. Posledná úloha je vypracovaná na hardwarovej verzii tohto systému, zariadení TIMS 301. Jej ciežom je oboznámiť študentov s bitovou synchronizáciou, jej obnovením a meraním jej kvality. Posledná kapitola je venovaná zariadeniu TIMS 301. Jej účelom je zefektívniť používanie systému.
The essential goal of my bachelor thesis was to propose effective usage of equipments, which are available for educational process in Accesses and Transports Networks course and elaborate tree laboratory exercises on these devices. All of my developed exercises contain detailed theoretical description, which is focused on actual thesis, layout of the exercise, block diagrams for better understanding of problem and detail instructions for individual measuring. After completion of guide, these exercises were remeasured and exemplary protocol was developed. The first task is processed with analyser PUMA 4300E. The main issue is to introduce the structure of E1 frame and measuring of pulse shape on E1 line to students. The second exercise is focused on analysis a structure of STS-1 frame, which is currently used in SONET networks. This practice is realized on TutorTIMS educational system. The last exercise is running on hardware version of this system, device TIMS 301. The goal is to introduce students the bit clock, regeneration of the bit clock and measuring quality of the bit clock. The last chapter is dedicated to device TIMS 301. The primary purpose of this chapter is to make the usage of the system more effective.
Description
Citation
ROSENBERG, M. Efektivní využití přenosového zařízení ve výuce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Teleinformatika
Comittee
prof. Ing. Miloslav Filka, CSc. (předseda) doc. Ing. Vladislav Škorpil, CSc. (místopředseda) Ing. Michal Kohoutek, Ph.D. (člen) Ing. Jan Grepl (člen) Ing. Jan Kacálek (člen) Ing. Michal Polívka, Ph.D. (člen) Ing. Patrik Morávek, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2009-06-16
Defence
Vysvětlete rozdíl mezi sítí SDH a SONET Vysvětlete pojem crossconnect.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO