Simulace silového zatížení rozváděcího VNT mechanismu turbodmychadla

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá přeplňováním turbodmychadly se zaměřením na způsoby jejich regulace. Cílem práce je sestrojení CFD simulace pro turbodmychadlo s rozváděcím VNT mechanismem při daných polohách. Simulace vychází z modelu turbodmychadla Garrett od společnosti Honeywell, pro které bylo zrealizováno měření. Ze simulace jsou následně vyhodnoceny momenty působící na statorové lopatky VNT mechanismu turbodmychadla. V závěru jsou zmíněny možnosti pro zpřesnění výsledků.
This diploma thesis deals with turbochargers with a focus on the ways of their regulation. The main subject is to design CFD simulation for a turbocharger with VNT mechanism at specific positions. Simulation is based on the turbocharger Garrett by Honeywell, for which measurement was realized. Finally torques acting on the vanes are evaluated from the simulation. The means of results improvement are considered at the end of the thesis.
Description
Citation
CETKOVSKÝ, M. Simulace silového zatížení rozváděcího VNT mechanismu turbodmychadla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) prof. Ing. František Bauer, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (člen) prof. RNDr. Ing. Josef Nevrlý, CSc. (člen) doc. RNDr. Karel Pellant, CSc. (člen) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2010-06-16
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO