Ideální oběhy přeplňovaných spalovacích motorů

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Cílem práce je popis různých druhů přeplňování jako jedné z nejdostupnějších metod zvyšování výkonu a účinnosti spotřeby paliva atmosférických motorů současnosti. Hlavním aspektem je termodynamická stránka daného tématu, konkrétně porovnaní termických účinností různých cyklů. Po krátkém nahlédnutí do historie jsou zodpovězeny hlavní důvody, proč je přeplňování tolik důležité. Nechybí ani základní přehled a popis principu funkce nových technologií v této oblasti, shrnutí jejich výhod a nevýhod. Důraz je kladen na aktuálnost a grafickou interpretaci. Práce řeší otázku přeplňování jak vznětových, tak i zážehových motorů automobilového průmyslu a nabízí směr, jimiž by se mohl vývoj těchto agregátů odvíjet.
The aim of this thesis is description of various charging methods as a one of the most attainable form of ramping up the power and fuel consumption efficiency of naturally aspirated engines nowadays. Main aspect is thermodynamic part of the whole problem, especially the comparison of thermal efficiencies between different cycles. After a short history brief, main reasons why is charging so important are answered. General description, work principles, advantages and disadvantages of new technologies are also included. Emphasis is aimed at topicality and graphic interpretation. Thesis is dealing with charging diesel engines, but also petrol engines in automotive industry and offering a possible way of future development.
Description
Citation
HRUBÝ, J. Ideální oběhy přeplňovaných spalovacích motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Strojní inženýrství
Comittee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Jaroslav Katolický, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Michal Jaroš, Dr. (člen) doc. Ing. Zdeněk Kratochvíl, CSc. (člen) Ing. Vladimír Krejčí, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2010-06-14
Defence
Metoda roztočení turbodmychadla u závodních speciálů VRC. Porovnání termických účinností v p-v diagramu. Rozdíl u přeplňování zážehového a vznětovému motoru.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO