Architektura a umění

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury
Abstract
Návrh Mestskej galérie v meste Litomyšl reaguje hmotou na pohľadové osy mestskej štruktúry a jej rôzne výškové členenie. Hmota budovy je rozdelená na 5 celkov s rozdielnymi výškovými úrovňami. Hlavným princípom je prepájanie mestských priestorov, či už v podobe terás, ktoré sú prístupné verejnosti a spájané exterierovými schodišťami, alebo v podobe hmôt. Hmoty takticky menia svoju výšku na základe prevádzky a náplne danej hmoty, fázy priechodu z jednej výškovej úrovne do druhej alebo požadovaného výrazu. Ustupujú a vytvárajú poloverejné priestory terás a nádvoria, vystupujú či predstupujú a vytvarajú dominanty. V mieste priameho priehľadu z námestia hmota najvyšieho poschodia ustupuje, a tým nenarušuje požadovaný výraz kostola.
The design of City Gallery in Litomyšl reacts to the viewpoints of the city’s structure with the number of volume in various heights. The volume of the building is divided into 5 units with different height levels. The main principle is the connection of urban spaces, whether in the form of terraces, which are accessible to the public and connected by exterior staircases or in the form of volumes. Volumes tactically change their height based on the purpose and filling of a given volume, the phase of passage from one elevation to another, or the desired expression. They recede and create semi-public terraces and courtyard, ascend or protrude and form dominants. At the point of direct vision from the square, the mass of the highest floor recedes, and thus does not disturb the desired expression of the church.
Description
Citation
HRONČEKOVÁ, B. Architektura a umění [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Architektura
Comittee
prof. Ing. arch. Zdeněk Fránek (předseda) doc. Ing. Monika Petříčková, Ph.D. (člen) Mgr. Dan Merta (člen) Ing. arch. Jan Foretník, Ph.D. (člen) Ing. arch. Michal Rouha (člen) Ing. Michal Palaščák (člen)
Date of acceptance
2019-05-21
Defence
-studentka představila BP -byly přečteno hodnocení vedoucího práce a posudek oponenta -studentka odpověděla na otázky k obhajobě od oponenta a připomínky k bakalářské práci -studentka zodpověděla dotazy členů a předsedy státní zkušební komise -mezi dotazy mj. padlo: Proč bylo navrženo použití oblouku? Z jakého důvodu má dům výraz, který je podobný výrazu marocké architektury? Proč nebylo navrženo externí stínění? Nachází se zde sala terrena? Tj. jevilo by se vhodné návrhu místa, kde návštěvníci mohou sedět venku ale pod střechou. Konzultovala jste s odborníkem na galerijní provozu/ s kurátorem Váš návrh? Bude dostatečných 200m2 na výstavní prostory? Je navržená galerie v konceptu flexibilního prostoru? Otázkou je, zda je vhodně zvolena parcela pro galerii ve 21. st. -následně proběhla diskuze -studentce bylo sděleno, že obhájila BP
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO