Pětiválcový řadový vznětový motor s viskózním tlumičem

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
D
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Cílem této diplomové práce je navrhnout hnací ústrojí vznětového řadového pětiválcového motoru se zadanými parametry, vyvážit odstředivé síly a momenty, navrhnout viskózní tlumič torzních kmitů a provést výpočet vynuceného kmitání bez tlumiče a s ním. Navržené ústrojí následně podrobit pevnostní kontrole prostřednictvím MKP. Při návrhu vycházím z obdobné konstrukce čtyřválcového motoru Zetor.
The aim of this diploma work is to design moving parts of the five cylinder inline diesel engine with given parameters, then to balance centrifugal forces and moments and design viscous torsional vibrations damper and calculate forced oscilations without the damper as well as with the damper. The designed parts are put to stress analyse by finite elements method. My design is based on similar construction of four cylinder engine Zetor.
Description
Citation
PROCHÁZKA, M. Pětiválcový řadový vznětový motor s viskózním tlumičem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) prof. Ing. Eduard Malenovský, DrSc. (člen) Ing. Rudolf Franz, Ph.D. (člen) doc. Ing. Miroslav Škopán, CSc. (člen)
Date of acceptance
2012-06-15
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO