Optimální řízení v technických aplikacích

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá problémem optimálního řízení elektrického vlaku, a to z hlediska času a spotřeby energie. Problém je rozšířen o analýzu v případě specifických rychlostních omezení. Využitím aparátu teorie optimálního řízení je odvozena posloupnost jednotlivých jízdních režimů a následně je numericky získáno řešení pomocí optimalizačních nástrojů v prostředí Matlab.
This thesis deals with electric train optimal control problem with a focus on time and energy optimization. The problem is extended by considering specific speed contraints. We are able to design the sequence of control settings by the use of the optimal control theory. Optimization tools in Matlab environment are used to determine the numerical solution of the considered task.
Description
Citation
JAKAL, M. Optimální řízení v technických aplikacích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Matematické inženýrství
Comittee
prof. RNDr. Ivana Horová, CSc. (předseda) prof. Aleksandre Lomtatidze, DrSc. (místopředseda) doc. PaedDr. Dalibor Martišek, Ph.D. (člen) doc. Mgr. Petr Vašík, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Zdeněk Karpíšek, CSc. (člen)
Date of acceptance
2019-06-10
Defence
Student prezentoval svoji diplomovou práci na téma Optimální řízení v technických aplikacích. Práce analyzuje úlohu optimálního řízení elektrického vlaku, kdy uvažujeme stavové omezení nejen globálně, ale i lokálně na omezeném úseku. Diplomant dále odpovídal na otázky položené oponentem a členy komise týkající se definice stavového prostoru a optimalizační funkce.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO