Technologie spojování plechů v průmyslové praxi

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Práca sa zaoberá problematikou spájania plechov. Na základe literárnej rešerše rozoberá jednotlivé metódy spájania plechov a ich technologické princípy. Pomocou vybraných metód spájania boli vytvorené vzorky spojov. Následne boli vzorky testované skúškou ťahom na trhacom stroji. Vzorky boli vyrobené z pozinkovanej ocele DX51 s hrúbkou 2 mm. Vybranými metódami spájania boli bodové odporové zváranie a nitovanie trhacími nitmi. Ťahovou skúškou bola určená sila, pri ktorej dôjde k porušeniu spoja. Výsledky ťahových skúšok boli porovnané s výsledkom skúšky klinčového spoja prevzatého z literatúry.
This bachelor thesis specifies the problem of metal sheet joining. It analyzes methods and technological principles of metal sheets joining based on a literature research. Sample joints were created using selected joining methods. The joints were then tested with a tensile test. The samples were made of zinc coated steel DX51 of thickness 2 mm. Selected joining methods were resistance spot welding and blind riveting. The tensile test determined the force at which the joints were damaged. The tensile tests results were compared to a result of clinched joint testing taken from literature.
Description
Citation
MÜLLER, S. Technologie spojování plechů v průmyslové praxi [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
doc. RNDr. Libor Mrňa, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Milan Dvořák, CSc. (místopředseda) Ing. Vojtěch Staněk (člen) Ing. Kamil Podaný, Ph.D. (člen) Ing. Jan Řiháček, Ph.D. (člen) Ing. Marian Sigmund, Ph.D., IWE (člen)
Date of acceptance
2019-06-12
Defence
Student seznámil komisi se svojí prací, jejími výstupy a závěry a zodpověděl dotazy oponenta. Komise dále studentovi položila následující otázky: Jaké spoje jsou na karoserií automobilu a je možné provádět žíhání karoserie? Jaké zařízení se používá na bodové svařování? Jaké pevnosti se běžně vyskytují u nýtování? Jsou zkoušky přeplátovaných spojů jen zkouška tahem? Jaké podmínky byly u tahové zkoušky? Existují ještě jiné typy mechanických spojů? Jak se hodnotí martenzit ve svaru? Co je sekáčová zkouška? Položené otázky student plně zodpověděl.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO