Výpočtová analýza odpružení elektromobilů

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tématem bakalářské práce je odpružení elektromobilů a jeho porovnání s konvenčními automobily. V rešeršní části jsou popsány vlastnosti elektromobilů a jejich vliv na konstrukci. Zkoumáno je především navýšení jejich celkové hmotnosti vlivem baterií a řešení podvozku. Další část je zaměřená na elektromotory, zvláště elektromotory v kolech, které představují významné navýšení neodpružené hmoty. V další kapitole je popsán vliv odpružení a jeho důležitost z hlediska pohodlí a bezpečnosti jízdy. Ve výpočtové části je za pomoci sestaveného čtvrtinového modelu automobilu v programu MATLAB analyzován vliv navýšených odpružených i neodpružených hmot, které byly definované v rešerši. Na závěr jsou tyto výsledky vyhodnoceny.
The topic of bachelor thesis is the suspension of electric vehicles and its comparison with conventional cars. The research part describes properties of electric vehicles and their influence on the design. The increase in their total weight due to batteries and chassis solutions is being investigated especially. The next section is focused on electric motors, especially electric in-wheel motors, which represent a significant increase in unsprung mass. The next chapter describes the effect of suspension and its importance in terms of driving comfort and safety. In the computational part, the influence of the increased sprung and unsprung masses, which were defined in the search, is analyzed using the quarter car model in the MATLAB program. These results are evaluated in conclusion.
Description
Citation
PROCHÁZKA, V. Výpočtová analýza odpružení elektromobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. Jan Vančura, Ph.D. (člen) Ing. Petr Hejtmánek, Ph.D. (člen) Ing. Lubor Zháňal, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-06-11
Defence
Student seznámil odbornou komisi se svojí bakalářskou prací (zadání, cíle, řešení, výsledky a závěr). Následovala část, kdy byly zodpovězeny otázky oponenta uvedené v Oponentském posudku. Dále byly položeny otázky k bakalářské práci: - Jaká by měla být optimální tuhost pružin pro nejlepší komfort jízdy? - Proč je důležité při provozu sledovat rozptyl dynamické síly, a ne pouze maximální či střední hodnoty této síly?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO