Brzdové systémy těžkých užitkových vozidel

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Cílem této bakalářské práce je vytvořit ucelený přehled v oblasti brzdových systémů nákladních vozidel. Práce je rozdělena do šesti základních částí. První část se zabývá stručnou historií vzniku brzd. Druhá část je zaměřena na základní rozdělení brzdových soustav podle jejich účelu a zdroje jejich energie. Následující část popisuje nepřímočinnou brzdovou soustavu. Čtvrtá část pojednává o jednotlivých typech odlehčovacích brzdových soustav. Obsahem páté části je elektronický brzdový systém a jeho podsystémy. Poslední část je zaměřená na možné vývojové trendy v oblasti brzdových soustav.
The aim of the thesis is to create a comprehensive overview of freight vehicle brake systems. The thesis is divided into six major parts. The first part deals with a brief history of the development of brakes. The second part focuses on the basic division of brake systems according to their use and energy source. The following part describes the indirect brake system. The fourth part deals with the individual types of retarder braking systems. The fifth part deals with the electric brake system and its subsystems. The last part focuses on the possible trends in the development of brake systems.
Description
Citation
ANDRLE, D. Brzdové systémy těžkých užitkových vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. Jan Vančura, Ph.D. (člen) Ing. Petr Hejtmánek, Ph.D. (člen) Ing. Lubor Zháňal, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-06-11
Defence
Student seznámil odbornou komisi se svojí bakalářskou prací (zadání, cíle, řešení, výsledky a závěr). Následovala část, kdy byly zodpovězeny otázky oponenta uvedené v Oponentském posudku. Dále byly položeny otázky k bakalářské práci: - V jakém poměru brzdí levá a pravá strana vozidla a v jakém poměru brzdí přední a zadní náprava? - Proč je na zadní nápravě menší brzdný moment? - Který stav je horší – pokud dojde prvně k blokaci přední nebo zadní nápravy? - Kdy nastává maximální brzdný výkon a dle jakého vztahu jej lze vypočíst?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO