Druhy opotřebení valivých ložisek

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
E
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Cílem této bakalářské práce je klasifikovat opotřebení valivých ložisek od samotného vzniku, průběhu v provozním stavu a projevením se na výsledné kvalitě dané součásti až do úplného vyřazení. Návrh a následná výroba zaručuje životnost součásti, kdy bezpečně funguje požadovanou pracovní dobu. Úkolem konstruktéra při navrhování výběru ložiska pro dané uložení, mazání a přenášené zatížení je zohlednit všechny faktory, které by mohli vést k poškození. V praxi je pro zákazníka výběr ložiska doporučen podle různých výpočetních metod, které zajišťují optimální výběr normalizovaného ložiska z katalogu. U jednotlivých součástí jsou uvedeny hodnoty specifikující pevnostní a dynamické vlastnosti, se kterými zákazník může nakládat. Výsledkem bude průzkum několika skutečných firem, analýza jejich provedení a přístupnost modulů pro ulehčení výběru správného ložiska. Cílem je zpřístupnění problematiky opotřebení a poškozování, s čím souvisí prevence těchto nežádoucích vlivů.
The aim of this bachelor thesis is to classify the rolling bearing wear from the very origin, the course in the operating state and the resulting quality of the component until the complete elimination. The design and subsequent production guarantee the life of the part, when the required working hours work safely. The designer's role in designing a bearing selection for a given bearing, lubrication and load transfer is to take into account all factors that could lead to damage. In practice, the customer's choice of bearing is recommended according to various computational methods that ensure optimal selection of a standardized bearing from the catalog. The individual parts contain values specifying the strength and dynamic properties that the customer can handle. The result will be a survey of several real companies, analysis of their implementation and accessibility of modules to facilitate the selection of the correct bearing. To do this, I try to make the issue of wear and tear accessible, which is related to the prevention of these undesirable effects.
Description
Citation
KAPUSTA, J. Druhy opotřebení valivých ložisek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
doc. Ing. Daniel Koutný, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Petr Svoboda, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jakub Roupec, Ph.D. (člen) Ing. Libor Nohál, Ph.D. (člen) Ing. Matúš Ranuša, Ph.D. (člen) Ing. Tomáš Koutecký, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-06-17
Defence
Student prezentoval výsledky své práce a zodpověděl otázky oponenta. Dotazy komise: doc. Ing. Petr Svoboda, Ph.D. - Jsou v práci rozebrány nápravy jednotlivých opotřebení? - (ČÁTEČNĚ ZODPOVĚDĚL) - Proč jsou v práci použity pouze dva primární zdroje? – (ZODPOVĚDĚL) Ing. Libor Nohál, Ph.D. - Vaše práce uvažuje všechny druhy ložisek, nebo jen vybrané druhy? Jaký druh ložiska se používá u uložení turbíny větrné elektrárny. - (NEZODPOVĚDĚL)
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO