Procedurální město

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Cílem této práce je implementovat konfigurovatelný nástroj (program), který bude schopen sestavit model města. Program používá knihovnu OpenGL pro vizualizaci a principů procedurálního generování k vytváření jednotlivých modelů (terén, budovy, silnice, ...). Proces generování má mnoho nastavitelných proměnných, které mají přímý dopad na vzhled, velikost i složitost jednotlivých modelů. Vytvořené modely je možné exportovat do souboru a dále upravovat v programech pro práci s 3D grafikou.
The goal of this thesis is to implement configurable tool (program), which will be able to build a model of a city. The program uses OpenGL library and principles of procedural generation for model creation. The generation process itself has a number of customizable variables, which have direct impact on the visuals of the models, their complexity and size. Created models can be exported and further modified in almost any 3D graphics software.
Description
Citation
DOLEJŠKA, D. Procedurální město [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Vladimír Drábek, CSc. (místopředseda) Ing. Jaroslav Rozman, Ph.D. (člen) RNDr. Marek Rychlý, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-06-13
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " A ". Otázky u obhajoby: Jak moc odpovídají vygenerovaná města městům reálným z pohledu struktury? V podkapitole 2.5.2 je zmíněn problém mapování textur s vysokým rozlišením na vzdálené objekty. Co způsobuje artefakty na takto vykreslených objektech a jaká podmínka musí platit pro to, aby k tomu nedocházelo? (viz. frekvenční analýza) Je uniformní mřížka použitá v práci pro generování vrcholů terénu ideální ve všech případech? Uveďte její výhody a nevýhody.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO