Rozpoznání hranic jízdního pruhu v záběrech palubní kamery

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
E
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Táto práca sa zaoberá problematikou rozpoznávania hraníc jazdného pruhu v záberoch palubnej kamery. V práci je predstavená architektúra hlbokej konvolučnej neurónovej siete, pomocou ktorej sa rieši spomínaný problém. Sieť bola trénovaná na rozsiahlej dátovej sade pomocou algoritmu gradientového zostupu. Natrénovaný model preukázal schopnosť kvalitne rozpoznávať hranice jazdného pruhu v rôznych situáciách a podmienkach. Výsledok práce potvrdzuje, že hlboké konvolučné neurónové siete sú vhodným nástrojom pre rozpoznávanie hraníc jazdného pruhu.
This thesis is dedicated to the issue of driving lane borders recognition in frames of an onboard camera. In this thesis, an architecture of a deep convolutional neural network is introduced, by means of which the said problem is dealt with. The net was trained on a large dataset using gradient descent algorithm. The trained model has demonstrated the ability to recognize borders of a driving lane well in different situations and conditions. The result of the thesis confirms that deep convolutional neural networks are a suitable tool for driving lane borders recognition.
Description
Citation
LETOVANEC, L. Rozpoznání hranic jízdního pruhu v záběrech palubní kamery [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) doc. Mgr. Adam Rogalewicz, Ph.D. (místopředseda) Ing. Michal Bidlo, Ph.D. (člen) doc. Ing. Martin Čadík, Ph.D. (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-06-11
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm E. Otázky u obhajoby: Proč jsou na výstupu sítě tři kanály, když jsou výstupem dvě mapy? Jak se síť chová, když automobil přejede pruhovou čáru? Jaký je rozdíl mezi trénovací a validační chybou (případně daty)? Proč jste použil knihovnu PyTorch?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO