Pokročilé algoritmy řízení pohonných jednotek

Abstract
Tato práce se zabývá výpočetním řízením pohonných jednotek motorových vozidel použitím společné proměnné, točivého momentu. Práce je rozdělena do třech částí, první část se zabývá návrhem metody pro odhad točivého momentu na základě známých či měřených veličin vozidla. Druhá část práce se věnuje návrhu algoritmu pro řízení pohonné jednotky pomocí dílčích požadavků na točivý moment. V třetí části je experimentálně řešena optimalizace zrychlení vozidla právě řízením točivého momentu.
This thesis describes computational control of vehicle powertrains using common variable, engine torque. The thesis is divided into three main parts. The first one shows design of methods for torque estimation using known or measured variables on the vehicle. The second part contains design of powertrain control algorithm utilizing the engine torque as a common variable among individual modules. The third part describes experimental optimization of the longitudinal acceleration of a vehicle using torque control.
Description
Citation
ŠPIČÁK, M. Pokročilé algoritmy řízení pohonných jednotek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukční a procesní inženýrství
Comittee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Michal Puškár, Ph.D. (člen) Ing. Dušan Slimařík, Ph.D. (člen) doc. Ing. Pavel Kučera, Ph.D. (člen) prof. Ing. František Bauer, CSc. (člen) doc. Ing. Tomáš Návrat, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2019-10-31
Defence
Práce podle konstatování komise má přínos pro praktické aplikace v motorsportu. Doktorand ještě vylepší teze (zkrácenou verzi DDP).
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO