Vztah geometrických parametrů koleje a rozvoje skluzových vln

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Práce se zabývá vztahem geometrických parametrů koleje a rozvojem skluzových vln v obloucích malých poloměrů. V rámci diplomové práce byla provedena měření geometrických parametrů koleje a měření skluzových vln v úsecích mezi Brnem - Maloměřicemi a Babicemi nad Svitavou. Naměřená data byla zpracovaná a vyhodnocena, přičemž bylo provedeno srovnání jednotlivých parametrů mezi sebou a hledání jejich závislostí.
Thesis deals with the relation between track geometry and development of long-pitch corrugation in curves of small radii. In the frame of this diploma thesis, measurements of track geometry and measurements of long-pitch corrugation in the sections between Brno - Malomerice and Babice nad Svitavou were carried out. The measured data were processed and evaluated, while individual parameters were compared with each other and their dependencies were searched.
Description
Citation
JUNG, J. Vztah geometrických parametrů koleje a rozvoje skluzových vln [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
prof. Ing. Libor Ižvolt, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. - místopředseda, Ing. Erik Dušek - tajemník, Ing. Miroslav Hartmann - člen, Ing. Leopold Hudeček, Ph.D. - člen, Ing. Mojmír Nejezchleb - člen, doc. Ing. Hana Krejčiříková, CSc. - člen, Ing. Petr Rotschein - člen, prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. - člen, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - člen, Ing. Tomáš Říha - člen, Ing. Tibor Trnovszký - člen, doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. - člen,
Date of acceptance
2020-01-28
Defence
Student Bc. Jiří Jung nejprve prezentoval svoji závěrečnou práci s názvem Vztah geometrických parametrů koleje a rozvoje skluzových vln. Dále byl přečten posudek vedoucího práce a posudek oponenta. Otázky oponenta: 1) Ve své práci často zmiňujete, že zvolená metoda měření má nějaké nedostatky. Jakým způsobem byste navrhl metodu měření vylepšit? Odpověď: Student porovnal způsoby měření s jednotlivými měřícími zařízeními a způsob napojení dat z obou zařízení. Navrhuje vyznačovat začátky a konce měření přímo na kolejnici, to je ale časově náročné. Lepší by bylo jedno společné zařízení. 2) Čím si vysvětlujete praskání a ztrátu svěrek v uzlech upevnění? Odpověď: Nové pražce B91S se nejspíš liší od starších tím, že jsou více pružné. Konkrétní pražce mají možná nějakou výrobní vadu. Ing. Hartmann: Zjišťoval jste jestli v úseku nejsou tvrzené kolejnice? Pevnost kolejnic má vliv na vyšší namáhání uzlů upevnění. Odpověď: Ne. Student byl poučen o fungování upevnění při použití jednotlivých druhů komponent svršku a o historii použití konkrétního druhu upevnění ve vztahu s vývojem skluzových vln. Proběhla diskuze mezi členy komise na téma vývoje betonových předpjatých pražců. doc. Plášek: Zkoušel jste dělat korelační analýzy mezi jednotlivými geometrickými parametry koleje? Odpověď: Ano zkoušel, ale výsledky nebyly příliš zajímavé. doc. Křejčiříková: Proč jste neporovnal vaše data s daty z měřícího vozu? Odpověď: Určitě by to bylo na místě. Otázka: Máte k dispozici certifikáty k měřícím zařízením. Odpověď: Máme.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO