Porovnání technologií rekonstrukce traťové koleje

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Diplomová práce řeší návrh a porovnání technologických postupů pro rekonstrukci traťové koleje č. 1 mezistaničního úseku Hranice na Moravě město – Hustopeče nad Bečvou. Konkrétně rekonstrukcí železničního svršku a železničního spodku ve staničení od km 7,785 598 do km 15,016 545 (mimo úsek km 8,173 463 – km 8,700 000). Cílem diplomové práce je časové a ekonomické optimalizování pracovního harmonogramu variováním pracovních postupů, technologií a mechanizace.
This diploma thesis is focused on design and comparison of open line track procedures of work between stations Hranice na Moravě město and Hustopeče nad Bečvou. Subject is reconstruction of railway superstructure and substructure in kilometrage 7,785 598 to 15,016 545 (except section 8,173 463 to 8,700 000) of track n°1. The target of the thesis is to optimize open line track procedures by variation of technologies and mechanization.
Description
Citation
SVRČEK, D. Porovnání technologií rekonstrukce traťové koleje [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
prof. Ing. Libor Ižvolt, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. - místopředseda, Ing. Erik Dušek - tajemník, Ing. Miroslav Hartmann - člen, Ing. Leopold Hudeček, Ph.D. - člen, Ing. Mojmír Nejezchleb - člen, doc. Ing. Hana Krejčiříková, CSc. - člen, Ing. Petr Rotschein - člen, prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. - člen, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - člen, Ing. Tomáš Říha - člen, Ing. Tibor Trnovszký - člen, doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. - člen,
Date of acceptance
2020-01-28
Defence
Student Bc. David Svrček nejprve prezentoval svoji závěrečnou práci s názvem Porovnání technologií rekonstrukce traťové koleje. Dále byl přečten posudek vedoucího práce a posudek oponenta. Otázky oponenta: 1) Bylo uvažováno s demontáží koleje v ose například strojem Donelli? Odpověď: Tento způsob demontáže s tímto strojem jsem neuvažoval. Dále vyjmenoval důvody, proč by tento stroj nevyužil. 2) Byla porovnávána časová a finanční náročnost těžení celého profilu štěrkového lože kolovými/ pásovými bagry do nákladních automobilů? Odpověď: Ano, s tímto jsem počítal. Student porovnal oba aspekty. Ing. Trnovszký: Jak byste popsal snášení kolejového roštu pomocí technologie Donelli. Odpověď: Student popsal postup s touto technologií. Dále pokračovala série dotazů na jednotlivé věci v prezentaci závěrečné práce, na které student pohotově reagoval. prof. Ižvolt: Existuje nějaké nebezpečí nebo riziko, které by ohrozilo výstavbu? Odpověď: Student se pokusil vyjmenovat některá možná rizika. Byl poučen o negativním vlivu počasí na provádění stabilizace. Ing. Trnovszký: Jakým způsobem byste volil druh stabilizace? Odpověď: Záleží na druhu zeminy. Musíme odebrat vzorek zeminy a provést zkoušky. Otázka: Jak zjistíte úspěšnost stabilizace? Odpověď: Zkouškou pevnosti. Otázka: Řešil jste únosnost podloží v okolí mostů v přechodových oblastech? Odpověď: Toto je spíše otázka na projektanta. Samozřejmě bych toto řešil. prof. Ižvolt: Jak se navrhují přechodové oblasti a k čemu slouží? Odpověď: Navrhují se kvůli přechodu tuhosti.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO