Strojové zpracování časoprostorových dat pro potřeby územního plánování.
Loading...
Date
Authors
ORCID
Advisor
Referee
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Diplomová práce se zabývá zpracováním surových dat ze sledování vozidel pomocí GPS za účelem získání dopravních veličin, jako možného zdroje dat pro dopravní průzkumy a následné analýzy v oblasti modelování dopravy.
The diploma thesis deals with the processing of raw data from vehicle tracking by means of GPS in order to obtain traffic quantities as a possible source of data for traffic surveys and subsequent analysis in the field of traffic modeling.
The diploma thesis deals with the processing of raw data from vehicle tracking by means of GPS in order to obtain traffic quantities as a possible source of data for traffic surveys and subsequent analysis in the field of traffic modeling.
Description
Citation
BROŽEK, J. Strojové zpracování časoprostorových dat pro potřeby územního plánování. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Městské inženýrství
Comittee
Doc. Ing. František Kuda, CSc. - předseda,
doc. Ing. Tomáš Vymazal, Ph.D. - místopředseda,
Ing. Ing. Kristýna Hrabová - tajemník,
Ing. Lucie Vaňková , Ph.D. - člen,
Ing. Petr Blasinski, Ph.D. - člen,
Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - člen,
Ing. Radim Kolář, Ph.D. - člen,
Ing. Radka Matuszková - člen,
Ing. arch. Tomáš Pavlovský, Ph.D. - člen,
Date of acceptance
2020-01-30
Defence
Student Jan Brožek během své prezentace o diplomové práci na téma Strojové zpracování časoprostorových dat pro potřeby územního plánování pohovořil o zisku vstupních dat, měřených parametrech, zpracování dat pomocí softwaru, o tvorbě vlastní referenční sítě, následovalo popsání městského okruhu v Brně - úsekové intenzity, o rychlosti vozidel, matice zdrojů a cílů.
Poté byly položeny dotazy oponenta diplomové práce Ing. Martina Nováka:
1. Jako špičkovou hodinu jste vzal 15-16. Na základě čeho jste tak udělal?
2. Tabulka 4.1 vykazuje nejnižší hodnoty v úsecích 9, 38 a 39. Čím může být tato odchylka způsobena?
3. Na straně 17 popisujete zeměpisnou šířku a délku jako polohu na ose X a Y. Jaký je rozdíl mezi WGS 84 a S-JTSK?
4. Ne všichni jsou obeznámeni s rozdíly CAD a GIS softwaru. Můžete popsat základní rozdíl a důvody nemožnosti použít CAD pro vaši práci?
5. Například na obrázku 4.7 a 4.8 mohl student použít funkci GIS pro zobrazení barvy úseku, dle naměřené rychlosti. Což by vedlo k lepší orientaci.
Následovaly dotazy členů komise:
Ing. Radka Matuszková
Jak jste zohlednil parkování, nesnižuje to rychlost automobilů?
Proč je anonymizace problém?
Ing. Richard Svoboda, Ph.D.
Data z GPS - soukromé data, ten kdo GPS nemá není zohledněn?
Cílem práce je ověřit data a zjistit co z nich lze získat?
Student na otázky komise odpověděl.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení