Analýza běhu hnacího ústrojí vozidla po úniku provozních kapalin

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce řeší problematiku poškození hnacích ústrojí automobilu v důsledku úniku provozní náplně. Cílem bylo objasnit závažnost poškození, případně doby, za kterou dochází k poruše. V teoretické části byla popsána problematika mazání a chlazení včetně následků za neoptimálních provozních podmínek. Vyhodnocení probíhalo na základě provedených experimentů a porovnáním s již dříve publikovanými testy. Současně byla popsána místa, kde nejčastěji dochází k poškození. Na závěr jsou formulována doporučení snižující případný rozsah poškození.
This master’s thesis deals with the issue of damage of the vehicle’s drivetrain due to the operating fluid leakage. The aim of the thesis is to clarify the severity of this type of damage and, alternatively, the times during which these failures can occur. The theoretical part describes the issues of lubrication and cooling systems, including the consequences of sub-optimal operating conditions. The evaluation is based on conducted experiments and is compared with already published tests. The parts that are most often damaged are also described. Finally, the recommendations for lowering the extent of damage are formulated.
Description
Citation
PAŤHA, V. Analýza běhu hnacího ústrojí vozidla po úniku provozních kapalin [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
bez specializace
Comittee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivo Drahotský, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) doc. Ing. Petr Holcner, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Novotný (člen)
Date of acceptance
2020-06-25
Defence
Na otázky komise odpověděl. Zodpověděl otázky oponenta i vedoucího závěrečné práce. Státní zkušební komise závěrem konstatovala, že diplomant závěrečnou práci obhájil. Studentovi byly k diplomové práci položeny následující otázky: Máte uvedeny jiné experimenty, které byly provedeny na podobná témata? Proč bude v reálném provozu delší doba provozu? Je možné, že chlazení ovlivní dobu provozu do poruchy? Jak zjistíte, že je vozidlo mazáno? Jaké navazující téma práce navrhujete? Když se u vozidla projeví indikace úbytku tlaku, projeví se to na životnosti motoru? Jak se díváte na MD předepsaný postup měření kouřivosti motoru? Podmínky experimentů, jaké byly otáčky?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO