Svařování rámu dvojkola

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
V první části práce byly porovnány rámy dvou kol a podle nich byla navržena geometrie dvojkola. V další části práce byly popsány nejběžněji používané materiály v cyklistice a jejich výhody a nevýhody. Po porovnání byl vybrán jako nejvhodnější materiál ocel EN 25CrMo4 a to hlavně kvůli nízké ceně a velké pevnosti. Dále je popsána svařitelnost ocelí a druhy trhlin, což jsou jedny z nejčastějších defektů ve svařovaném materiálu. Dále se práce zabývá popisem vhodných metod svařování v oblasti rámů kol. Jako nejvhodnější se jeví metody svařování v ochranných atmosférách MIG/MAG a TIG. Z nich bylo vybráno jako nejlepší svařování TIG. V praktické části jsou tyto metody svařování porovnány experimentálně. Trubky z vybraného materiálu byly svařeny metodou MAG a TIG. Jako nejlepší se opět ukázala metoda TIG kvůli hlubším a houževnatějším svarům.
In the first part of thesis were compared frames of two different bicycles and according to this comparison was designed a geometry of tandem bicycle. In a next part were described the most common materials in cycling industry and theirs advantages and disadvantages. According to the comparison, the steel EN 25CrMo was considered as the most suitable material for its low prize and high strength. After that is described weldability of steels and types of cracks which are one of the most casual defects in welded materials. In another part of thesis are theoretically described kinds of suitable welding methods for bicycle frames. As the most suitable are methods in shielding gases MIG/MAG and TIG. As the best method was chose TIG welding. In a practical part of thesis are compared these methods experimentally. Tubes from selected material were welded by MAG and TIG. The TIG welding proved again as better because of deeper and tough welds.
Description
Citation
RAJM, V. Svařování rámu dvojkola [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
prof. Ing. Jaroslav Purmenský, DrSc. (předseda) doc. RNDr. Libor Mrňa, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Heinz Neumann, CSc. (člen) Ing. Mojmír Vaněk, Ph.D. (člen) Ing. Mgr. Hana Šebestová, Ph.D. (člen) Ing. Marian Sigmund, Ph.D., IWE (člen)
Date of acceptance
2020-07-16
Defence
Student představil komisi svoji bakalářskou práci, její výstupy a závěry a zodpověděl otázky oponenta. Dále byly studentovi položeny následující dotazy: 1. Jaké jsou pevnostní chrakteristiky oceli CrMo? (Položenou otázku student zodpověděl) 2. Jak budete pájet rám dvojkola? (Položenou otázku student zodpověděl) 3. Jaké pájky by jste použil? (Položenou otázku student zodpověděl)
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO