Konstrukční návrh podvozku motokáry

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem podvozku motokáry. Nejprve jsem se věnoval návrhu geometrie rámu tak, aby splňoval určitá kritéria, a poté jsem se věnoval návrhu jednotlivých funkčních celků jako například sestavy řízení nebo zadní nápravy. Návrhu motoru jsem se v téhle práci nevěnoval, avšak motokára je přizpůsobena pro použití běžně používaných motorů. Při návrhu jsem kladl také důraz na jednoduchost montáže a servisních prací. Dále jsem provedl pevnostní výpočet a kontrolu per na hnané hřídeli.
This bachelor thesis deals with construction solution of a go-kart. In the first part of this thesis I started to design the main frame of the go-kart so that it would fulfill specific criteria. Then I designed all the functional parts except for the engine. I payed attention that the montage and service work would be as easy as possible. I also made an analysis of the rear shaft.
Description
Citation
PYKAL, F. Konstrukční návrh podvozku motokáry [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Kučera, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jan Fojtášek, Ph.D. (člen) Ing. David Svída, Ph.D. (člen) Ing. Lubor Zháňal, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-07-16
Defence
Student seznámil v prezentaci zkušební komisi s průběhem řešení, výsledky a závěry své závěrečné práce. V návaznosti na posudek oponenta zodpovídal následující otázky oponenta: 1. Ve své práci jste se nevěnoval návrhu ani výběru motoru. Odkud jsou hodnoty výkonu, točivého momentu, otáček použitých při kontrole pera (str. 35)? Zodpovězeno 2. V seznamu použitých zkratek a symbolů by se měly používat přednostně jednotky SI, jednotka Nmm pro točivý moment je velmi nevhodná. Zodpovězeno Dále byly členy komise studentovi položeny následující otázky: 1. Jaký je vztah mez natočením volantu a natočením kol? Vysvětlete Ackermannovu teorii používanou pro návrh natočení kol. Částečně zodpovězeno 2. Popište průjezd zatáčkou ve vazbě na zatížení rámu motokáry. Částečně zodpovězeno 3. Nedocházelo by ve Vašem návrhu při zkroucení rámu k samovolnému brždění kvůli konstrukčnímu řešení třmenu brzdy? Jak by bylo možné tento jev eliminovat? Zodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO