Větrací systém automobilu - porovnání vlivu okrajových podmínek na proudění z různých typů vyústek

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Diplomová práce se zabývá výzkumem proudění vzduchu před třemi různými automobilovými vyústkami. Pomocí termoanemometrie bylo detailně změřeno rychlostní pole a intenzita turbulence v prostoru. Poté bylo provedeno stejné měření a validace dat pomocí vizualizační metody PIV. Byl zkoumán rozdíl dosažených dat z obou metod a konstrukční provedení vyústek, které zásadně ovlivňuje proudění vzduchu. Smyslem práce je získání dat o rychlostním poli pomocí dvou metod a jejich následné využití k validaci numerických simulací, které budou v budoucnu prováděny. Součástí diplomové práce je také výpočet nejistot měření.
Diploma thesis deals with a research of the flow in front of three different automotive vents. The velocity field and intensity of the turbulence was measured in detail, using thermoanemometry. After that the same data was measured with PIV method and validation was performed. The difference between achieved data was investigated. The design among the vents was also investigated, because it’s fundamentally affects the air flow. The purpose of this thesis is to obtain data about the velocity field using two methods and their subsequent use to validate numerical simulations, which will be performed in the future. The diploma thesis also contains the calculation of measurement uncertainty.
Description
Citation
BRDEČKO, R. Větrací systém automobilu - porovnání vlivu okrajových podmínek na proudění z různých typů vyústek [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Technika prostředí
Comittee
doc. Ing. Jaroslav Katolický, Ph.D. (předseda) prof. Ing. Miroslav Jícha, CSc. (místopředseda) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen) prof. Ing. Jan Jedelský, Ph.D. (člen) Bc. Ing. Jan Fišer, Ph.D. (člen) Ing. Stanislav Patočka, Ph.D. (člen) Ing. Marian Formánek, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-07-15
Defence
Student prezentoval svojí DP práci. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta a položeny otázky oponenta. Student zodpověděl dotazy oponenta. V rozpravě k DP byly položeny studentovi tyto otázky: prof. Jícha se dotázal na význam konstantní hodnoty 34 ve vztahu pro výpočet Draft Risku (DR) a zdali lze tento vztah použít pro vyšší teploty jak 34 °C? prof. Jedelský se zeptal na způsob měření rychlostních polí, zdali byla hlavní metoda CTA nebo PIV a co je příčinou rozdílů v naměřených rychlostních polí. prof. Jedelský se dotázak na význam Stokesova čísla a jaký je jeho význam pro měření metodou PIV. Doktor Fišer se zeptal s jakými nejistotami jsou určeny naměřené hodnoty? Doktor Fišer se zeptal na význam členu S v rovnici č. 1, str. 15. Student zodpověděl položené dotazy.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO