Plánování trajektorie vozidla se čtyřmi nezávisle řízenými koly

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Práce se zabývá kinematickým modelem vozidla se čtyřmi nezávisle řízenými koly a jeho simulací. Dále se zabývá algoritmy pro plánování cesty. Cílem práce je využití kinematického modelu a algoritmu pro sledování cesty k vytvoření trajektorie jako vektoru natočení kol v závislosti na čase a ujeté vzdálenosti. Tato trajektorie umožní vozidlu přesun ze startovní pozice k cíli na mapě se statickými překážkami, aniž by došlo ke kolizi. To pak může být využito při jízdě autonomního vozidla ve známém prostředí
This thesis focuses on a kinematic model of a four-wheel steering vehicle and its simulation. The aim of the thesis is to use the kinematic model and path following algorithms to create a trajectory as a vector of the wheel steering angles dependent on a time and the distance travelled. This trajectory provides a collision-free transfer from starting position to the goal on a map with static obstacles. This could be used in an autonomous vehicle while navigating in a known enviroment
Description
Citation
ŚNIEŽEK, R. Plánování trajektorie vozidla se čtyřmi nezávisle řízenými koly [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Mechatronika
Comittee
doc. Ing. Radek Vlach, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Stanislav Věchet, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Hadaš, Ph.D. (člen) doc. Ing. Pavel Vorel, Ph.D. (člen) doc. Ing. Tomáš Profant, Ph.D. (člen) Ing. Petr Lošák, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Majer, Ph.D. (člen) Ing. Oldřich Ševeček, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-07-27
Defence
Student ve vymezeném čase prezentoval svoji bakalářskou práci, dále byly přečteny posudky a zodpovězeny dotazy oponenta. Poté byly členy komise položeny následující otázky související s bakalářskou prací: V jakém prostředí proběhlo srovnání jednotlivých algoritmů z hlediska výpočetního času? Můžete blíže okomentovat řízení zadní nápravy? Pohybuje se vozidlo konstantní rychlostí? Je nějak zohledněn skluz ve vyšších rychlostech? Jakých rychlostí vozidlo dosahuje? Byla při plánování trajektorie nějak uvažována šířka vozidla? Po zodpovězení všech dotazů byla obhajoba celkově hodnocena jako výborná.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO