Zmena

Abstract
V práci s názvom ZMENA, sa vraciam v spomienkach k môjmu rodnému kraju, mestečku, v ktorom som žila a prežila väčšinu doterajšieho života a ktoré so sebou po desaťročia nesie prezývku „Trojuholník smrti“. Toto časové obdobie malo a má na moje bytie značný vplyv. V prvej fáze časovej osi vytvárania témy diplomovej práce sa vo svojich návratoch prostredníctvom indukcie aj dedukcie približujem k chorobe otca, ktorá nie je zriedkavá na území mojej domoviny. Spájam si súvislosti smerujúce k zisteniam príčin vzniku a výskytu. Následne si vybavujem spomienky súvisiace s vypočutými príbehmi od ľudí o fabrike, ktorá mala byť a možno aj bola zabezpečovateľom živobytia pre obyvateľov chudobného východu Slovenska, aj výrobou PCB látok. Vytváram, zostavujem a znázorňujem obrazy ukryté v pamäti spomienok z mojich zažitých detských čias. Zobrazujem fabriku Chemko Strážske, ktorá bola v tom čase akousi ilúziou šťastného života. Hľadám cestu prijatia a spôsoby zmierenia sa pomocou maliarskej techniky, prostredníctvom znázorňovania symbolov, ústredných znakov, ktoré to všetko reprezentujú.
In work entitled CHANGE, I return in my memories to my home region, a town where I have lived and lived most of my life and which has been nicknamed the "Triangle of Death" for decades. This time period has had and continues to have a significant impact on my existence. In the first phase of the timeline of creating the topic of the diploma thesis, are my returns through induction and deduction. I approach my father's illness, which is not uncommon in my homeland. I connect connections leading to finding out the causes of origin and occurrence. Subsequently, I recall memories related to the stories heard from people about the factory, which was supposed to be and perhaps was the livelihood for the inhabitants of the poor eastern Slovakia, as well as the production of PCBs. I create, compile and depict images hidden in the memory of moments from my lived childhood. I depict the Chemko Strážske factory, which at that time was a kind of illusion of a happy life. I am looking for a way of acceptance and ways of reconciliation using painting techniques, through the representation of symbols and the central characters that represent it all.
Description
Citation
MACEŇKOVÁ, K. Zmena [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Výtvarná tvorba
Comittee
MgA. Vasil Artamonov (předseda) MgA. Pavel Sterec, Ph.D. (člen) doc. MgA. Filip Cenek (člen) doc. Mgr. Art. Svätopluk Mikyta (člen) MgA. Katarína Hládeková, Ph.D. (člen) doc. MgA. Luděk Rathouský (člen) MgA. Ondřej Homola (člen) prof. MgA. Petr Kvíčala (člen) MgA. Břetislav Malý (člen) Mgr. Lenka Vítková, Ph.D. (člen) MgA. Alice Nikitinová (člen) Mgr. Marika Kupková, Ph.D. (člen) Mgr. Pavol Fabuš (člen)
Date of acceptance
2020-08-20
Defence
Obhajoba DP byla zahájena představením práce, po kterém následovaly posudky vedoucího a oponenta. V rozpravě se jako první téma řešil formální aspekt maleb – zde autorka zdůvodnila, proč zvolila daný malířský jazyk, formáty ad. Dále autorka komentovala i obsahové, symbolické důvody pro jednotlivá zvolená řešení. Dále se diskuze věnovala otázce zvoleného instalačního řešení, jeho zdůvodnění a působivosti. Část komise vyjádřila pochybnosti ohledně zvolené barevnosti maleb a technické dotaženosti malířského rukopisu.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO